18 oktober, 2010

Ett tips på en favorit!
Varm smörgåstårta som är urenkel att göra och jag lovar, ingen blir besviken!


Gör så här... klipp ner och stek två paket bacon i en stekpanna.
Hacka en purjolök och lägg i pannan och stek med i nån minut innan Du häller i en hel (stor) creme fraiche. Rör ihop allt.
Lägg polarbröd så det blir en "tårtbotten" och bred ut nästan hälften av röran.
Lägg på nästa botten och bred ut nästan resten.
Lägg på sista brödet och det lilla som är kvar av röran. Skiva upp någon tomat eller paprika som får bli dekoration, täckt med riven ost.


In i ugnen i ca 10-15 minuter på ung 175 grader.


Har hittat ett nytt favoritte...


Det är Friggs gröna te med smaker som kanel, apelsin och kardemumma.
Eller vad sägs om rabarber och vanilj?

Hej så länge!!

4 kommentarer:

Viveka sa...

knorr knorr...nu blev jag ju så sugen på att göra den ju, mumms.
Goding där..pst..du lär ändra på din framsida om dig.. för nu lär du skriva ditt att ni har en dottis med..
Puss o kramisen

annaslantliv sa...

Tack för dina stödjande ord.
Jag tror faktiskt ibland att han är deprimerad som du skriver, och funderar på om vi ska gå och prata med någon. Men de säger att han är glad i skolan så det verkar som att det är något han har fölr sig här hemma bara. Det som är trist är ju att det drabbar alla, det gör ju att hela familjen blir sur liksom. Vi har provat med belöningsmetoder och straffmetoder men inget resultat. Man ignorer och man blir arg. Man blir ledsen och förklarar men nej, det är tvärkört. Bara att hålla ut som du skriver men ibland vill man bara vråla rakt ut av frustration.

Jag vet inte om jag har gratulerat dig till din superfina tjej, jag var lite frånvarande här i bloggland ett tag, förstår att hon förgyller din dag! Min Ida är en riktig solstråle med och det är tur det, hon håller mig över ytan.

Ska prova din smörgåstårta, den verkade riktigt god!

Ha det gott!

Wilma sa...

Jamen den tårtan känner man ju igen! Längesen vi åt den, man glömmer bort vissa rätter, tack för tipset!

Visst är chai te´t gott!

Hemma med båda kottarna idag, "-är lite syld mamma" sa en snörvlande Loppa i morse...ruggigt och regnigt idag så det blir en mysdag.

Krama pluttan från oss!

MalinB sa...

Hej Anna!

Testade att göra varma smörgåstårtan, och oj vad god den var!!!
Tack för tipset, den var så himla smarrig :)

Kram Malin