08 juli, 2010

7sovare

Idag blev jag väckt av telefonen 9.30...
Igår när vi skulle gå och lägga oss i tid (för en gångs skull) för att mannen skulle orka upp till jobbet kl 06.00 blev det bara tok!


Lilla Grå - är inte riktigt som alla andra katter och så är hon "mammas lilla bebis" som inte tror att det finns farligheter där ute.

Först var det för varmt för mig så mannen fick öppna här och var.
Sen var sängen för mjuk och jag fick ont i ryggen...mannen bytte säng med mig!
(Vi har sovit på nv under den här varma tiden i stora rummet, som ska sprayas vitt och står helt tomt)
Då tyckte mannen att vi kunde ändå lägga oss i sovrummet på öv, han tyckte det blev lite kallt.
Vi gick upp med alla täcken och kuddar.
Jag kunde inte sova utan läste högt för mannen ur Mammapraktikan om åkommor under graviditet och förlossningsställningar...medans han låg på spikmattan.
Efter många diskussioner och en färdig förlossningsplan skulle vi sova.


Loppisfynd - 2 st kappor som kommer att passa otroligt bra i vårt vita hem

Då blev jag hungrig och började få sura uppstötningar...
Ner igen, svepte ett stort glas a-fil och började läsa recept.
Då hörs ett skrik från Lilla Grå utifrån!

Jag ut i enbart trosor och jagar bort en STOR katt och försökte tillsammans med min ängsliga man att få in vår tilltufsade lilla sötnos.
Väl inne krälar vi runt på golvet och försöker fjäska lite för att få en närmare titt ifall hon skulle vara skadad.

Ja, Ni kan ju bara ana vad klockan hade blivit innan vi somnade i detta hus.
Och jag får såååååå dåligt samvete när jag tänker på mannen som ändå var tvungen att kliva upp kl 06.00. Min älskling!
Tur att jag pysslade om honom rejält dagen innan med omelett och smoothie-frukost, massage och både god mat och en massa fika.
Det ska han bara ha, min kärlek!

Det finns ingen mer UNDERBAR människa än min man! Tänk vilken tur att han ville ha just MIG!


Loppisfynd - ett överkast som funkar lika bra som stor mysfilt

"When you think I love you all I can, I´m gonna love you a little bit moore"

ur Dr Hook´s "A little bit moore"

Tack älskade Du för att Du uppfyller mitt hjärtas största dröm - att få ett kärleksbarn tillsammans med Dig! Det är det bästa som kan hända!

2 kommentarer:

MonaA sa...

Åhhh, vad härligt, Anna, att läsa att du är så lycklig! Tänk, nu ska ni snart få hålla ert lilla knyte i era armar, det är inte långt kvar nu! Och jag som inte ens har sett dig under graviditeten :-(! Det var länge sen nu, men jag följer dig iallafall här på bloggen :-)!

All lycka och kärlek till er! Njut av livet och av varandra!

Kramar
Mona

Anne sa...

Din box ett per inlägg ner verkar ju trevlig, men kommer du förbi och lämnar den...strax utanför Gbg...;-)

Möblerna väcker verkligen vill-ha-begär...humm.. behöver ett stort skåp faktiskt =)

Ha en go dag.

Kramizar Anne