24 november, 2010

Hur har Ni det i snön?
Nu singlar det ner stora flingor åt alla håll.
En stjärna sattes upp igår morse, vi kunde inte låta bli.
Det blev sååå vackert!
Vi har köpt en ny för i år, 1 meter i diameter, på Clas Ohlson.


Har Ni börjat glögga än?
Här har det bakats pepparkakor och druckits glögg, ordentligt!
Har Ni testat ÅRETS smak, SAFFRAN? Det har jag - jädrans vad tungan domnade bort.
Så jag har gått över till (toffel) en gammal favorit, Dufvenkrooks!
 ~ CHILI OCH CHOKLAD ~
...men de har flera goda smaker...


Vet Ni vad vi mer har gjort??
Vi har bokat en RESA till Turkiet.
Ni anar inte vad lycklig jag är. Vi fick med oss halva släkten.
Mamma, mormor, syrran med familj, svärmor & svärfar och så vår familj - det Ni!
Nu är nog alla familjesviter upptagna på hotell Eftalia Aqua i maj 2011.
Jädrans va bra vi kommer att få det, alla tillsammans, All inclusive, sätta sig vid dukat bord, pooler, vattenrutchkanor, drinkar, frukostbuffé, havet, balkong på rummet, oj oj oj.
Kanske lite vin för mammsen också, man vet aldrig...

Har alltid sagt att om jag vinner pengar, ska jag chartra ett plan och bjuda med mig alla jag tycker om och vill ha i min närhet...det har varit en dröm!
Har ännu inte vunnit pengar...men vi åker ändå!

2 kommentarer:

Wilma sa...

Åh, låter underbart med en familjeresa till solen! Då har ni nått att se fram emot under Varga vintern som är på G. Riktigt busväder här med snökaos och blåst.

Här är det fullt upp inför dopet på lördag, hoppas de långresande gästerna kör försiktigt bara.

Kram hela dan!

MonaA sa...

Hej goaste Anna!

Det låter helt ljuvligt att få åka till Turkiet i maj, med nästan hela släkten! Halva nöjet tycker jag brukar vara att ha det att se fram emot!
Åhh, vad jag hoppas att Magnus och jag också ska få chans att resa någonstans med vår familj framöver! Vi får se när och om vi sålt huset!

Pussa fina lilla Tora från mig! Må så gott, hoppas vi ses snart igen! Det var såå mysigt sist, som alltid!

Kramar
Mona