24 februari, 2011

SOL men vilken kyla!!!
Är sååå tacksam över att vi lät bygga glasverandan förra året.
Dessa kalla dagar kan vi ändå ha Tora sovandes på verandan, för solen gör att temperaturen ökar väsentligt.


Idag är det torsdag och dags för BABYSIM med prinsessan.
Tror att pappan ska följa med idag, hör och häpna.

Vet Ni vilket härligt liv vi har nu! Jag känner NU att det är ju så här det ska vara.
Har under flera år som både sambo och mamma kännt att det här lugnet och den här tillfredställelsen inte har infunnit sig. Det har alltid varit nån bit som man haft ångest över och kännt sig otillräcklig.
Nån som känner igen sig?


Enligt min erfarenhet finns det några MYCKET viktiga bitar som måste finnas för att känna denna tillfredställelse...
  • Vardagen ska vara ROLIG
  • Du måste må bra där Du BOR
  • Familjen ska GE energi och Ni ska lyfta varandra
  • TID för varandra, för Dig själv, Dina intressen, matlagning osv osv
  • Din EKONOMI ska vara okej, gör rätt prioriteringar (storhandla, minimera shoppingen mm). Man måste fundera över vad man VERKLIGEN behöver
  • Personlig utveckling! Antingen så går det framåt eller så går det bakåt, inget står stilla. Ett förhållande måste jobbas med för att det ska hålla, ett hus måste underhållas och renoveras för att det ska stå.
Det här är Min tro och enligt Mina erfarenheter.
Luften är fri.

Är alla dessa saker på plats har vi ialla fall en sportslig att känna LYCKA!
Sen är livet otroligt orättvist men det är inget vi kan rå på.
Det enda vi kan styra är HUR vi förhåller oss till det som händer.

Jädrar va allvarligt det blev...
Men jag tycker att det är så viktigt. För mig är det det!
Har sagt det förut...
Men jag vill leva mitt liv så att när jag sitter på pinnen och ska till att ramla av, ska jag känna mig NÖJD över det jag gjort och åstadkommit. Det är mitt motto!

Nej nu ska jag sätta mig vid symaskinen en stund och mysa medans Lillskruttan sover i vagnen ute.
Ha en skön torsdag!
PS Bilderna är ifrån taverne-agency och ligger i min INSPIRATIONS-mapp. Gå in där och hämta inspiration du också vettja!

1 kommentar:

Wilma sa...

God morgon kära kuse! Här hade vi faktiskt bara - 5 imorse, rena våren!

Vad ska du sy för något?
Önskar jag kunde få vara ifred för lilla "nyfikna herrn" och också kunna ha sygrejer framme... finns mycket jag skulle vilja pula med.

Ha ett skönt dopp, hälsa och krama!