31 augusti, 2011

Val


Granit har såna här RIKTIGA godingar i sitt sortiment...


Som dessutom kan få följa med hem för dryga femtiolappen!
Gillar verkligen deras grejor.


Marrakech kakelplattor, likaså.... fast några femtiolappar till...hmm.
Tänk hur det är, billigt för någon kan vara dyrt för någon annan. Det är bara frågan om prioritering. That´s it!
Det finns dem som inte har råd att skaffa gymkort...men röker. Då har man gjort ett val - att inte prioritera hälsan.
Det här är ganska intressant tycker jag.

Tror att de flesta glömmer bort ibland att man hela tiden gör VAL, som ibland kan bli bra och ibland lite tokiga. Eller vad säger Ni?
Jag vet många som "skyddar sig" bakom ursäkter.
Ett av mina motton är ju som bekant - GILLA LÄGET eller GÖR nåt åt det.
Det funkar i alla lägen, skulle jag vilja påstå.
Sen är inte alla val roliga att göra eller nödvändigtvis blir bra men VALET ska ändå göras.
Ganska skönt att inse detta, då blir det lite enklare att gå vidare och inte fastna i gamla fotspår.
Nej, nu är det läggdags för "ensamma mamman" som haft en superdag! Sååå mycket goa människor jag omringat mig med, sånt ger ENERGI.
Ska krypa ner med mina små monster som haft myskväll då mannen är på studieresa.
Här har poppats pocorn (som 11-åringen säger) och ätits god gryta.
Imorrn väntar dophäst, bakning och förberedelser för Tora´s 1 årsdag. En massa spännande samtal och hemmamys med "Tromben". Å, vad jag njuter när livet är så här!
God natt och önskar alla en bra morgondag

1 kommentar:

Anne sa...

Har inte varit här på ett tag, men väldans vad det görs massa val..;-) Snyggt kakel, hade lätt kunnat sätta det i ett helt badrum eller kök..=)

Ha de gott, kram Anne