30 september, 2011

p y s s e l s u g e n

Oj vad det kliar i pysselfingrarna nu!
Har i veckan varit på ett mycket trevligt stickcafé där jag visserligen inte gick hem med något alster men dock ett gott förberedande..


Kommer säkert att lägga upp det färdiga verket snart men än så länge finns det mest nystan av kasserade t-shirtar. Gillar ju återvinning som ni säkert vet, så detta passar ju mig som handen i handsken!

Är sugen på att sy stolsdynor med sån där "kjol" på. Skulle passa hos oss.
Har inga direkta syerfarenheter så man kanske bara ska prova sig fram. Kan väl inte vara sååå svårt.
Eller?
Nån som provat?


Blir ju helt nipprig av att surfa runt hos Stoff och stil.
Ä l s k a r det här turkosprickiga med rosor på. Skulle kunna köpa en stuvbit och bara ha liggandes i ett skåp och ta fram det och titta på det...i flera år. Sjukt va.
Får inte Ni  å n g e s t  ibland över tyger. Att man ska göra något SÅ bra att man måste vänta utifall man kommer på nåt bättre att göra med tyget. Eller är det bara jag?
Jag har flera såna tyger i mitt skåp, som är så fina så man baxnar. Men vad hjälper det när dem ligger i mitt skåp. Blir störd på mig själv.
Nu är det FREDAG och jag ska strax åka och handla det sista inför min tjejweekend.
Hashi-bashin ska blandas och frysas. Sen ska det städas och plockas så det ser respektabelt ut!
Kastar ut man och barn och förvandlar detta till en TJEJLYA tills på söndag!
Have a nice weekend U 2

1 kommentar:

Wilma sa...

Är vi släkt eller? ;)
Precis så jag känner över tyger, har inte plats längre med alla mina "vackra-kan göra nått fint- sen- vid rätt tillfälle" tyger...

Enkelt att göra stolsdynor, det fixar du!

När ska vi krypa avståndet mellan oss så vi kan pyssla ihop?

Kram!