07 maj, 2012

Hej i vårsolen.
Idag blev det cykeltur till bästa dagmamman Gunnel som äntligen är tillbaka efter operation.
Så roligt att höra på Tora som hela tiden slänger ur sig kommentarer och berättar i samma andetag att det är Gunnel som säger så.


Ljus.
Blir mindre och mindre av den varan nu när solen äntligen också är tillbaka.
Men det är väl huuur mysigt som helst att tända ljus ändå. Älskar det! Fast nu är dem slut på lager här hemma. De tio som var i ljusburken har eldats upp på några dagar.
Gladburken är faktiskt ett fynd som "råkats" förflyttats från glasåtervinningen. Någon tänkte kasta men den var för stor för hålen i containern, så jag förbarmade mig och prydden den med "gnuggisar" från Panduro.


Den här gamla burken i favvisfärgen (dessutom nött och klar) fick också lite extra dekor...oops.


Härligt med lite ruggiga dagar då man tar tillfället i akt och kryper ner här.
Men idag är det andra bullar. Handling, göra ritning på Bönhuset, hämta Tora på cykel och Affärspresentation på kontoret, är vad som måste göras idag.


Har beställt ett SÅ HIMLA snyggt halsband av min underbara vän Annica.
Här är det inte massproduktion utan alla är olika och personligt gjorda till köparen.
Jag ville ha något som kändes JAG och som inspirerar. Hon tog fram detta och jag är alldeles överlycklig!!
FOREVER BE FREE

PS. Min mamma fick ett som var typiskt henne, med tre tags med texten "ÄLSKAD" "MAMMA" och "MORMOR" på. Lyckat när man känner att det blir så där rätt.

Inga kommentarer: