17 maj, 2010

min prins

Idag för 10 år sedan så var det första gången jag fick se min prins!
Inte första gången för honom dock, eftersom han vägrade att öppna ögonen på flera, flera dagar.



Idag hade jag lyckats bli uppbokad på både det ena och andra, vilket så klart inte är ok om man fyller 10!!
Ska göra mitt bästa för att få till den här dagen ändå.



Han har önskat sig sin favoriträtt:
Baconinlindad kycklingfilé med ädelostsås...mmm, mammas pojke!!



Helgen var fantastisk!
Fredagen hade jag ägnat åt att städa här hemma och gjort lite extra fint.
Vi handlade lite och åt gott på kvällen.
Lördagen vaknade vi med fågelsång och en värme som var efterlängtad.
Fixning inför kvällens grillning och en hel del hanns med innan gästerna kom på em.
En supermysig kväll med god mat och gott sällskap satt fint! Satt ute i linne till efter 21.



Ledsen att Ni får luta huvudet men nå vajsing på datorn är det tyvärr...

Här kommer i alla fall resultatet efter söndagen då det spikades och sågades lister till kl 01.
En trött mamma och ännu tröttare man är lycklig över att det är firardag idag och renoveringen får vänta. Idag ska det firas!!



Tvättning, hjälpa mormor, möte på kontoret, handling, paket till sonen, möte med skolstyrelsen, köp av färg, hämtning av nyinglasade dubbeldörrar och sen ska vi få till en middag.



Och inte är det städat heller!
Hugaligen vad det ser ut i köket. Bordet är fullt i papper som ska till bokföring mm.



Som tur är kommer inte hela maffian förrens på fredag.
Då jädrar ska det vara fint och sonen ska firas på allvar!!



Nej nu tror jag det snurrar så hemskt att bilderna har blivit påverkade.
Dag för yra mamman att börja avverka dagens lista... kast i dusch, möte om en timme.


Lite sommarkänsla infinner sig ialla fall i husets kök som har blivit rosa!
Tror Ni inte att grillgästerna kommer med världens finaste ROSA bukett i lördags...
LAW of ATTRACTION! kallas det.
Hur som helst så är jag VÄRLDENS lyckligaste! Känner mig full av energi och glädje och blir alldeles tossig när solen och värmen överraskar varje dag!
Vimsig - ja, det var redan innan så lite till spelar väl ingen roll om den depån fylls på..
Hej och hå!
Lycklig som få!
GRATTIS min älskade pojk!
/A







1 kommentar:

Wilma sa...

Oj, oj tänk vad tiden går!
10 år... minns den lilla krabaten när vi hälsade på på BB en varm, solig dag.

Många GRATTIS kramar till STORA killen. Hoppas det blir en härlig dag med god mat och trevligt sällskap.

Vi längtar efter er alla!!!

Kram kram!