28 maj, 2010

Orangeri...

..kallar mannen vår veranda numera.


En och en halv meter högt olivträd från CityGross, 139 kr

Igår slog jag upp mina blå och upptäckte till min fasa att mannen låg i sängen bredvid!


Gamla loppisfynd som hamnat under färgsprutan.

Klockan hade då passerat 06.45 och han börjar sitt jobb då!
Jag ruskade och skällde som en annan vilde...och han bara ler!!


Ampel från Blomsterlandet, 89 kr/st.

Upprörd och pigg så in i bomben, får jag reda på att han hade tagit ledigt denna dag!!!
Och OJ vilken mysig dag vi fick!
Riktigt lyxigt blev det! Solsken fick vi också! ÄLSKAR överraskningar.


Kubbspelet står redo att haffas i en korg på verandan

Dagens program kanske kunde börjat bättre än en tandläkartid som slutade med ett kostnadsförslag på minst 2500 kronor...
Men, den glömde vi snart då vi tittade på kakel, köpte lister, åt glass och shoppade loss på Blomsterlandet!!!!



Tror Ni inte på 17 att mannen köpte ett APELSINTRÄD, därav orangeriet...




Ett par amplar, hänglobelia med blå blommor (ja ja, komma skall..), pelargoner fanns oxå med i påsen.

Loppisfynd som spraymålats

Riktigt driftiga har vi varit här i Arvslindan.
  • Storhandling på CityGross som fyllde både skafferi, kyl och frys och även ett OLIVTRÄD för (hör och häpna) 139 kronor!! ÄLSKAR verkligen att fylla köket med MAT!!
  • Spraymålning av möbler och gulnade vägguttag.
  • Plantering
  • Målning, det sista i mellanrummet som börjar bli KLART!
  • Montering av ännu en garderob i sovrummet
Stolarna från loppis har spraymålats vita
En klar bild av hur den färdiga glasverandan kommer att se ut finns nu i våra huvuden. Men redan i detta skede har mannen planerat in att spraymåla vardagsrummet inom snar framtid.
Hur driftig är han, egentligen! Helt otroligt!
Som Ni kanske förstått, står han för startandet av projekt och drivet i hemmet. Själv är jag den tråkiga praktikern och realisten som ibland bromsar lite...fy vad det lät hemskt.
Jag kan vara riktigt rolig också, faktiskt..ha ha.
Nej nu ska jag måla lite till, göra mig iordning och äta lunch i mitt orangeri.. ;D för en hektisk och fullsmäckad eftermiddag och kväll väntar. Storshopping av nytt porslin och grillfest står på agendan... bland annat...
Ha en UNDERBAR helg, alla goa människor! och speciellt kära MOR som har en egen dag!

Inga kommentarer: