20 januari, 2010

Blått

Det blev blått i köket nu!
Ett par gamla längder i indisk bomull och en duk jag hittat på rean för ett par tjugor fick bestämma färg i köket.



Det blev riktigt bra. Alltid kul med nåt nytt som man aldrig haft, tycker jag.



Igår hade jag lite möten i Falun och passade på att handla på CityGross.
Köpte färska torskfiléer som blev till kokt torsk med äggsås och pressad potatis.
Åh himmel va gott det blev.
Har aldrig lagat det förut men har funnits på sonens önskelista länge, så nu var det dags.
Oj, vilken god fisk!
Köpte dessutom färsk lax som alltid är fin på Citygross. Bra pris dessutom.
Två hela torskfiléer för 45 kronor, som räckte till oss tre plus två matlådor. Skulle tippa på att priset per portion blir lite drygt en tia!



Vi har börjat en ny era i Arvslindan på flera sätt. Men ett av dem är kosten.
Vi ska ta en period då vi inte äter kött, åtminstonde inte så mycket.
Fisk ska vi äta mycket av. Likaså grönsaker och frukt.
Ska bli spännande!
Själv skulle jag lätt kunna bli vegetarian men det har sambon haft svårt med. Men nu kom förslaget från hans sida - så jag bara handlar, lagar och ser gla´ut!!

När han kom hem från jobbet igår fick han ett par avokadohalvor med en gräddfilsröra och purjolök. Då hamnade energin på den nivån att vi kunde laga mat tillsammans (!!) då han ville lära sig laga fisk och äggsås... Kul!! Han är bra händig min kärlek. Å ännu bättre blir det!

Nu ska det hängas tvätt och fruktstunden väntar...
Ha det gött!
/från ett snöande Arvslindan

5 kommentarer:

Linas Vita Hem sa...

Hej Anna!
Vad vårigt och fräscht det blev i köket med det blåa! Mmm torsk med äggsås är en stor favorit här! Men har aldrig gjort det ed färsk torsk, måste prövas!:)
HOppas allt är fint!
Kram/L

Vita drömmar och choklad sa...

Hej!
Vad fint det blev i ditt kök.

Blir hungrig när jag läset ditt blogginlägg ;)
Själva äter vi bara fisk, kyckling och älg och massor av frukt och grönt! Känns bra nu då man hör om biffarna i butikerna..

Ha en trevlig helg!
Kram Milla

annaslantliv sa...

Blått är alltid snyggt i kök tycker jag. Fräscht!

Torsk och äggsås är en favorit. Men bara för mig, så jag får det aldrig för de andra vill INTE ha det. Stora protester...

City Gross är en himla bra affär, bra varor och bra priser tycker jag.

Ha en riktigt skön helg!

Kramar Anna

Anne sa...

Det där med att inte äta så mycket kött försöker jag ständigt att genomföra här hemma men maken är en riktig "köt- och-potatis-gubbe" så det är svårt. Allt som oftast så står det två rätter på bordet, en till mig och en till honom...

Vad härligt dit kök blev, riktigt vår-fräscht det blev... =D

Ha en go helg.


Kramen Anne

Vita drömmar och choklad sa...

Hej igen Anna!
Hoppas helgen varit bra.
Jag bor utanför Mora, antar att du bor i närheten av Borlänge.. ;)

Det har varit ett jättejobb med huset men det är det värt och snart är undervåningen klar.
Vi har under tiden bott i min mors sommarstuga och det har gjort att vi kunnat spara pengar och tagit ett minimalt lån på "nya" huset. Mannen är kanonduktig och gör det mesta själv. Jag försöker oxå bidra så mycket det går med att slipa, måla och fixa.

Det vore kul att få se bilder på er husutveckling sedan när ni börjat.

Kramar Milla