11 januari, 2010

I´m back

Efter en hejdundrandes tid med massor av julfirande, vänner, släkt, paket, MAT, födelsedagar, inneboende, köldrekord, snö och mycket trevligt - så är jag tillbaka. Tror jag...

Det har varit sååå händelserikt, mysigt och hektiskt. Vi har verkligen varit med om massor under bara några veckor. På gott och ont. Några väldigt goda nyheter men också några mindre.
Några av de mindre roliga har kanske varit kölden som lett till att luftvärmepumpen inte funkat. Dessutom frös vattnet för oss igår också.
Vi har tillbringat nätterna i vardagsrummet framför öppna spisen med dubbla täcken och ett par värmefläktar...
Ni som känner oss vet ju att vi ofta ser positivt på saker och ting vilket vi även gjort i detta fall.
För det första var det ju huuur mysigt som helst och "campa" inne i rummet och titta ut på stjärnorna och somna till sprakande brasa. Sen har vi också blivit varse om hur vattnet är draget i huset - väldigt bra att veta!




Har varit en smula produktiv på brädfronten och gjort några personer lite gladare i jultider.
Det är sååå roligt att få vara med om att ha ett finger med i spelet när det ska ges presenter till andras nära och kära.
Ja, nån tid för eftertanke har knappt funnits och ALLA julsaker är tyvärr kvar.
Högst upp på min "vill-göra-lista" är ändå att sätta mig framför min ÄLSKADE symaskin och försvinna in i min måbrakreativadimma.
Nu finns ingen mer tid idag till bloggen för det ska handlas och ätas med mina älskade!
Vi hörs nog mycket snart...






4 kommentarer:

MonaA sa...

Äntligen är du tillbaka, Anna! Jag har undrat var du tagit vägen, men så har jag mina små misstankar...hehe, undrar om de stämmer!?
Nåväl, jättekul om du kommer på min lilla visning hos Frida! Jag har inte bokat in någon visning hos Sussie, den som var inbokad i höstas blev tyvärr inställd...
Sen har jag en visning hos Monica också, den 27:e januari, det kanske är den du menar? Usch, jag är lite nervös, tycker ju inte om att prata inför folk egentligen, speciellt inte såna som jag känner. Men övning ger färdighet, eller hur!

Hur mår du då? Det var verkligen sååå länge sen jag såg dig, säkert har det hänt massor av roligt hos er (och tråkigt också, det där med värmen och vattnet och så), och jag vill ju höra ALLT :-)!

Och är det som jag tror och hoppas, så kommer jag att grina av lycka för er!? Berätta, berätta!!

Stoooor kram från mig!

Lundagård sa...

Tack för din trevliga kommentar! Trist när värmesystemen slutar att fungera men också lite mysigt att vara beroende av eld i stället. Här har också vattnet frusit men det är ju ändå i-landsproblem.
God fortsättning på det nya året!

Wilma sa...

Ja, ni har haft huset fullt under helgerna. Tack för gästfriheten (som vi nog över utnyttjade)men det gäller ju att passa på när vi ses!
Trist med vattenledningarna, blev det mycket strul?
Tur att ni har den nya stora madrassen att mysa på framför brasan.
Fina brädor som vanligt.
Glömde köpa med lite FL...

Kram från de "inneboende"...!!!

MonaA sa...

Men jag ryyyyyser, Anna! Vad underbart!!!! Jag är så lycklig för er skull!

Åhhhh, vilken lycka! När, var, hur :-)? Vi måste snart ses!

Kraaaamar i massor!
Mona