15 januari, 2010

Kaos och kloka ord..

På Caisa K´s blogg (se mina favoriter till höger) har hon en uppmaning om bra citat och jag är inte sen att följa.
Kan inte säga det nog men min favorit är något jag verkligen lever efter själv och tror att många skulle må bra av att ta till sig -

"Lyckan är inte en station man kommer till - utan ett sätt att färdas"



Här hemma är det k a o s minst sagt.
När jag ska börja röja bort julen så ska jag börja tvätta, städa, diska, se över växterna, växla lampor o blommor i fönstrena, möblera om... Ja, Ni känner säkert igen Er! Men då ska jag tala om att...det gör mannen också. He knows me by now. Än har han ingen susning om att hans hem är ett bombnedslag men så fort jag berättar att jag börjat feja - på riktigt - blir han nervös.



Tvätthögen är enorm...



..och julsakerna har fått tagit över hela matbordet och väntar på att få bli f i n t nedstoppade i de märkta jullådorna... tror Ni på den?

Jo, faktiskt. Fru Förvirrad har faktiskt en gnutta pedant i sig som kommer fram vid såna här tillfällen. Underbart när det kommer till december och sakerna ska fram igen. Då njuter jag!

Kvällen har vi sett fram emot. Då har sonen beställt fiskgratäng och vi ska kolla på Let´s dance och njuta av ledighet tillsammans.
Börja lite med planeringen inför fortsatt renovering och en uppdatering på sonens rum, kan nog också hända. Kul att göra sånt tillsammans tycker vi.
Nu väntar kaoset...

Ha de gött!!

5 kommentarer:

Lilla Blå sa...

Lycka till med fredags kaoset !!

kramar @nette

mini sa...

Lika kaos här med.......tomtarna på köksbordet o granen väntar på att bli utkastad.
Det finns ju så mycket roligare saker att göra...men NU är det dax!!!
Kram o sköt om dej! Trevlig helg!!

Wilma sa...

Oja! Känner igen mig....
Granen åkte ÄNTLIGEN ut igår, fick säga till Gubben på skarpen (nästan) att nu ska den ut!
Just laddat tvättmaskinen med ett berg av sängkläder, ett annat ligger på golvet nedanför och väntar på sin tur. Så skönt när det är renbäddat överallt! Dammsugaren har haft en match med de STORA dammråttorna som försökte fladdra undan och gömma sig när jag och Loppan körde igång!
Köpt ett stort fång med mina favvoblommor idag, är ju Tulpanens dag!
Ska glutta igenom listan från restaurang JAPAN, och skicka en beställning till Gubben så han får ta med sig lite gott hem ikväll.
Hälsa dina gubbar!
p.s. hoppas inte katterna åker ner i en Tomte låda...

In my house sa...

Tack så jättemycket för din super snälla kommentar!!!!! jag håller med om att visst måste de vara bättre, att se det på än på galge!!!! Önskar dig en fin fin helg! med massa mys... kraaaaaaaaaam j

Bakfia sa...

här hemma är inte allt julstök borde heller!