02 juni, 2010

Sprutan



...har gått hett här hemma.
Tror mannen har fått fnatt och går på både det ena och det andra.
Kronan, som satt i hemmet hos min gammelmormor och gammelmorfar när dem var unga, har nu blivit vit!
Tyckte det blev kanon!
Skulle kunna rada upp en halv möbelaffär på gården som vill ha en dusch av färgssprutan. Helt plötsligt har vi en JÄTTElista på grejor ska göras...igen!



Här inne på verandan satt mannen och drack kaffe när jag kom hem igår från Konstflickorna. En helkväll med SUPERgod mat (som vanligt) och en massa flams och härligt trams!
Synd man blir så kvällstrött nu för tiden men jag räckte ända till halv elva ialla fall. Bra jobbat!
Sen kunde inte mannen somna så vi smög upp och satte oss under en filt i rummet och tog ett par smörgåsar i mörkret. Vi har alltid så mycket att prata om när jag har varit borta under kvällen. Vi MÅSTE liksom ventilera tankar och idéer innan vi somnar, så ibland blir det på tok för sent!



Blir sååå frustrerad när jag inte får lyfta!
Det känns ibland som om allt jag vill göra innebär tunga lyft. Jag är inte van att känna mig begränsad.
Dessutom har mannen koll på mig och blir gaaalen när han kommer på mig... ;D
Inte mer än rätt!

Idag ska det förberedas för ytterligare spraymålning och flyttning av möbler från ett rum till ett annat!
Boden rensades ur i förrgår också, så nu har vi HUUUR mycket som helst som ska säljas på loppis!
Har funderat på att ordna ett stort tält och ha loppis här på gården en hel helg.
Har så mycket möbler och pryttlar som vi vill rensa bort och som stått i bodarna och aldrig blir användt.
Feng shui - rensa i röran! Gud så skönt!

Hojtar så klart till innan men det blir först efter midsommar! Men håll utkik! Då ska Ni styra kosan mot Arvslindan!!

Ha en härlig dag i solen!

3 kommentarer:

Wilma sa...

Fint allt blir!
Vad är det för sorts färgspruta ni använder? Går det med all sorts färg?
Funderat på att införskaffa en sådan.

Ta det nu lugnt så att lillisen stannar kvar i magen ett tag till.

Kram från ett strålande hett Småland!

Knils Malin sa...

Gud så kul med loppis, blir det vip visning också eller??? =) Låter som Roggan blivit galen =) men fint blir det, ska nog komma och hälsa på snart känns det som!
KRAM

Lilla huset på prärien sa...

Hej Anna!

Nej du har säkerligen inte gjort något fel - men den ska stå hela tiden i ugnen och sedan måste sen svalna TOTALT innan man sätter tänderna i den. Annars rinner den ut sådär :) Den är nästan bäst när den har stått över natten i kylen...

Kram Jenny