17 december, 2009

Äldre

Vet Ni va!
Jag har blivit ännu ett år äldre. Nu trippar det snabbt upp och har nu landat på en trea och en fyra...
Hoppsan!
Känns som om det fortfarande ska börja på en tvåa.. men nehej.



Däremot så är det VÄLDANS roligt att fylla år!
Hade en date med en viss fröken Torstensson på kupolen dagen innan då hon plötsligt ger mig en sån fin påse. En lite present från henne till mig! Hur glad blir man inte då!
Tro´ru inte på 17 att hon hade fyndat en plåtburk till fröken samlare!!! Dessutom med hemgjord knäck i. Vilken goding!


Hemma har paketen börjat hopa sig.
Sonen springer varje dag och tittar om det blivit påfyllt. Dessutom gör han precis som mamma - gissar på paketen!
And guess what! Han är lika duktig på det som mig oxå. Äpplet faller inte långt...


Den här blir inte enkel. Sonen har tydligen producerat på egen hand till sin kära mamma!
Värmer mer än nåt annat i mitt hjärta <3
Vet Ni vad det stod på det här paketet då??
Ingenting!
Men listig som en räv hade jag ganska snabbt koll på vad och till vem!
Japp! Jag är ägare till VÄRLDENS BÄSTA SYMASKIN!!! Äntligen en hel hög med vuxenpoäng!
Jag har fått för mig att jag är urduktig på att sy, det enda som saknas är bara lite praktik.
Akta Er, nu kommer snart sömmerska att läggas till i CV:n och kommer aldrig mer att köpa färdiga gardiner och kuddfodral! Så det så!



En väldigt efterlängtad mortel bor nu i Arvslindan.
Har en sen tidigare men ungefär en tjugondel av denna i storlek.
En enkel jämförelse - i den tidigare fick man med nöd och näppe ner 1 sockerbit.
I denna får det plats ett helt paket!!
Dessutom är den skitsnygg!
Nu Ni, är det brädor som ska göras klart och ett hus som ska städas så nu säger jag
Auf wiedersehen!

3 kommentarer:

Wilma sa...

Spännande med egengjorda paket, håller med om att de är bäst!

Fin symaskin, själv harvar jag på en ärvd från 60 talet... det är roligare att sy på en fräsching.

Attans snygg mortel!

Du... du får nog ta och ändra åldern på din info...

Vad gör ni till Nyår?

-Kram, nu ska jag hjälpa Tomten med lite paketinslagning!

Kullan Pullan sa...

Hej Anna!
Vad kul att hitta till din fina blogg, och GRATTIS!!!
Har inte haft möjlighet att svara förrän nu men hinner du inte göra cheesecaken till imorgon kan den bli perfekt vid jul eller nyår. Receptet finns i tidningen Buffe eller på www.ica.se. Den heter cheesecake med pepparkaka och choklad.
Lycka till
Kram Paula

Wilma sa...

Ja liten balja, bara på 50 liter...
vill minnas att kommentarerna haglade förra Julen också...*s*.
Granen är ca 2 meter hög.

Loppan gjorde sitt första Julgrans pynt idag, blev fint!(bild på FB)
Tror jag har fått en te drickande pysselkompis minsann!

Nyår låter skoj, ska bara höra med Mannen. Vi har inte tänkt så långt som till Nyår, fast det är ju faktiskt SNART!