30 juni, 2010

Välkommen!

Idag välkomnar vi REGNET här i Dalarna, Arvslindan.



Solen ni alla ära, men nog är det helt fantastiskt med sommarregn.
En härlig dag som började toppen...
Jag o mannen sov i stora rummet inatt, så svalt och skönt att jag sov till 9.30 (oops!)



Vaknade med solregn! Trippade (med mina 84 pannor) ut igenom Mellanrummet som jag bara älskar, ut i köket och tog mig lite fil och flingor i min ensamhet.
Sonen kom med lift av sin farmor, så nu är allt som det ska igen!



En liten tur till grannbyn för att hämta hem en av mina SOMMARBOXAR med produkter i som cirkulerar bland kunder och bekanta.
Lilla Grå fick följa med på tur i bilen med sonen och mig. Lite träning inför tripperna till ön och sommarstugan.
Sen åkte vi faktiskt till Coop i Djurås och hyrde oss en film till kvällen.. Harry Potter och Halvblodsprinsen. Mysigt med regniga sommarkvällar då man utan dåligt samvete kan bunkra upp med popcorn i tv-soffan hela familjen!




Nu har en order på en massa produkter lagts och hoppas dem kommer rekordsnabbt så jag hinner tillfredsställa alla mina kunder...solskyddsfaktor och Gelly står högt i kurs just nu!

Så nu väntar vi hem min älsklingssyster och son som ska vara med oss idag.
Kusinerna är som Ler och Långhalm, Gena och Drutten, Knoll och Tott och får abstinens om de inte får vara med varann. KÄRLEK från första stund - och det redan i magarna kan jag lova!
I samma barnvagn låg dem sked med varann och har sen dess tagit hand om varann på allra bästa sätt.
Önskan om ett direktflyg mellan Arvslindan och Torsång ligger nog högt på listan för de tu.. men det står väl inte på förrens mopparna bränner samma sträcka på nolltid.



Nu ska jag fixa lite i köket innan La Familia kommer och det ska göras lite hallon och blåbärspaj med glass och grädde, korv med bröd och en MASSA prat väntas! Härligt!!

Välkomna regnet Du också! Så ska Du nog få se att efter regn kommer SOL!
Myser på här i köket medans Sting´s Fields of Gold och en kopp kaffe får lägga ribban för takten här i regniga MEN MYSIGA Arvslindan

Inga kommentarer: