17 december, 2008

Kloka ord



"Alla dessa dagar som kom och gick inte visste jag att det var livet"








Jag gillar kloka ord och ordspråk, de säger så mycket och får en att tänka till om vad som verkligen betyder nåt.

Ni vet väl att man "blir" det man matar hjärnan med..? Du blir som Du tänker!

Det är som med hälsan: stoppar man i sig en massa strunt, så får Du sota för det längre fram (mångfalt).

Om man däremot matar kroppen med bra saker, så kan Du senare plocka ut räntan för alla de bra val Du gjort!

Nu pratar jag på lång sikt, men det är ju faktiskt då de riktigt stora resultaten visar sig.
Med andra ord - Håll ut! Tänk på att det är de små, små detaljerna som gör´et.








Ps Ni har väl provat mjukädelosten med whiskey (tub) på pepparkaka? Mmmmm...gudomligt!
Dubbelmoral? Absolut! Ibland får man fuska lite... för själen (ha ha).

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin och positiv blogg.
Kram

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej!

Hittade hit via en kommentar...
Vad kul med en ny blogg, och en till från Dalarna! :)

Känner igen de där ordspråksbrädorna från Blocket. Så jättefina de är!

Ha det så gott!

Kram Hanna

P.s Var med i min utlottning för att fira ett år med bloggen!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Nu klickade det... Arvis, Arvslindehästen... Bättre sent än aldrig! :)

Anne sa...

Jättefin blogg. Är det du som gör hästarna och ordspråksbrädorna..?

Många kramar Anne

Anne sa...

Du har något att hämta hos mig.

Som ett tecken på min uppskattning av din blogg.

Kram Anne