22 december, 2008

Djur i Arvslindan



Eftersom jag är en "skapande" tjej som är mycket kreativ och konstnärlig har jag STORA behov av att få utlopp för denna sida. Mitt huvudsakliga arbete har allt man kan önska sig och lite till, men inget som kräver en konstnärlig ådra...

Fick för några år sen äran att tillbringa hela 4 terminer med att förkovra mig i en Konstnärlig grundutbildning via Fornby folkhögskola. Dessa var nog de roligaste åren i mitt liv. Här fick vi teckna, måla, skulptera, tälja och väldans mycket mer! Jag känner mig verkligen stolt och tacksam över att ha fått denna utbildning. Då vi hade världens goaste lärare, Kent & Lisbeth, men även mötte välrldens goaste tjejer, var detta mer än en utbildning - det var en enorm upplevelse, för livet! Fem av dessa Konstskoleflickor är fortfarande mina vänner och vi träffas en gång i månaden. Det Ni!

Tack tjejer, Ni är bäst! Kvällarna vi har är heliga och glöm aldrig att prioritera dem..


Då jag själv ÄLSKAR dalahästar av alla slag så har jag saknat en med lite enklare design och mer dämpad i färgerna. Har klurat på detta under en tid och en helg för ett par månader sen kläcktes idén om Arvslindehästen tillsammans med min man och mamma.

Det har gått undan och vi har förstått att det är fler som tänker som vi. Jätteroligt! Det är ju faktiskt det roligaste, att man får veta att det uppskattas och att Ni tycker om dem!
Grejen är att jag nu är lugnare i själen och hoppas att jag får fortsätta göra dessa hästar och sprida dem i stugorna.

I morgon har jag några leveranser att göra.
  • Två små kvastar till två små killar (som har en mamma som måste vara en ängel!)
  • Två Arvslindehästar till ett kärlekspar med deras namn inmålat i mönstret...Kul idé!
  • Två Ordspråksbrädor till en kille som ska ge tjejen & föräldrarna klappar med kloka ord på!

Är alla goda ting två...eller var det tre?





Här är ett djur till från Arvslindan. Världens goaste kisse! Hon har gjort min stora kudde i soffan till sitt favoritställe... Är man världens sötaste så får det väl vara så då!
Nu ska jag gå upp och lägga mig hos mina älsklingar, nja..två av dem, den tredje är hos sin pappa och kommer inte förens till doppareda´n! Längtar efter min älsklingskille!

7 kommentarer:

Wilma sa...

Du har väl förvarnat den goa kissen om att "lilla Virvelstormen" är på ingång? Be kissen hitta bra gömställen... haha!

Anonym sa...

Anna; Tack! Vad kul att du tycker om det. Tea är kalasnöjd och jag med. :) Det är ju bara att plocka bort om man tröttnat. Perfekt! Jag är med svag för sådana roliga, lätta och billiga lösningar. :) Man kan lätt snöa in på sånt. :) Dekorplast är skitkul att pyssla med. Man kan ju göra så himla mycket med det också. :) Vad skoj att du gillar min blogg. :)

God Jul på dig! /Malin Inspiration & design

Anonym sa...

Jag igen. :) Det var väldigt fina dalahästar du gör! Gillar dalahästar jag med. :)

/Malin

Anne sa...

Vill bara önska dig en Underbar Jul.

Kram Anne

Anonym sa...

Din man!? Har vi missat nåt?

Det blir förhör imorgon...(idag, för klockan är nu 00.16)

Kramar från Västeråstomtarna!

Anonym sa...

Lilla virvelstormen ????

Kramar @nette

Anonym sa...

varfor inte:)