18 december, 2008

Loppis

Jag är så väldans galen i shopping! Om jag sen FYNDAR blir jag ännu lyckligare. Därför älskar jag med andra ord loppisar och auktioner. Har en favorit, ett smultronställe, som jag alltid åker på om jag är i kommunen... Där har vi gjort såna fynd så vem som helst skulle ramla baklänges om de fick höra sanningen!


Är barnsligt förtjust i glasburkar av ALLA dess slag. Har en te-samling på en hylla i köket där jag skriver direkt på burkarna vilken sort det är. Alla dessa är ifrån samma ställe....



















Hör och häpna, men de kostade bara några kronor...totalt!








Något som också bara kostade några kronor var ramarna. Ialla storlekar och material så är de lätta att förvandla till toksnygga kom-i-håg-tavlor. Praktiskt är det också. Alla i familjen har koll på veckan och till och med vilken kommun mamma befinner sig i om hon är borta...




Detta är inget loppisfynd men dock ett FYND! Eftersom det är en vacker dörr som sitter på vårt vackra hus så tycker jag att det är fynd vi gjort.









Nu har jag laddat kameran med massor av bilder... Älsklingen kom ner igår (sent) och undrade vad det var som blixtrade i huset. Han försökte sova eftersom han måste gå upp kl 05.00 denna vecka och tyckte att jag också kunde krypa till sängs... Förlåt! Jag som tyckte att jag var så smidig och knappt märktes, som vanligt. Antar att jag inte är ensam om att hänga tvätt och kolla mail mm kl 01.00. Jag vet att jag har en mamma och syster som är av samma sort.





Ha en underbar dag


/Nattugglan (som mindre lättvindigt går ur sängen 07.00)

1 kommentar:

Anne sa...

Jag är också en nattuggla som älskar att mysa omkring själv sent på kvällen/natten och myssla.. Hänga/vika tvätt, baka, blogga, dricka en god kopp te, sms:a med döttrarna och min mamma. Inte helt otippat så jobbar min mamma natten och är uppe halva nätterna även när hon är ledig..;)
Men, jag går gladeligen upp klockan 5.40 med maken för att säga "hej då" till honom och få en go puss att leva på hela dagen...

Kram Anne