13 juli, 2009

Flera fynd

Ja inte kunde jag hålla mig så länge inte...

Här kommer två plancher som hittades i Bönhuset.
Denna, i tre exemplar, hittades under "scenen" där altaret stått ihoprullade tillsammans med en bunt brunpapper. Så spännande så man kan hoppa ur brallan.



Skattjakt - fast på riktigt!

Den här gudomliga planch hade man ju önskat var i bättre skick. Men vad kan man vänta sig när den ligger under bråten i sågspån på vinden.



Dem här ska vi sätta i ramar och hänga i det färdiga huset där dem hör hemma.
Inför nästa vecka ska vi börja titta på inköpslistan till renoveringen och börja vår resa med Bönhuset.
Jag skulle behöva lite hjälp. Jag önskar att Ni som läser bloggen tänker efter och hör runt lite om Ni kanske känner eller vet någon som tagit sig an nåt liknande projekt. Jag skulle så gärna vilja få lite idéer på vad man skulle kunna göra i detta häftiga hus.
Lite svårt att veta vad vi pratar om för Er som bara läser bloggen och inte vet hur huset ser ut. Därför lovar jag lite bilder på Bönhuset inom kort...

På återseende
/Anna-Bönhus Lyckorus

2 kommentarer:

Wilma sa...

Jag är så GLAD för er skull, att NI har fått denna skatt i er omvårdnad.
Vet att ni kommer göra det bästa med Bönhuset och vårda det väl.
Blir lite blöt om hjärtat, tänk att det finns så mycket fint, orört kvar i vår värld!
Tror att fynden ni hittat ger en känsla för hur det bör vara.

Lycka till!
Kramelikram från oss!!!

Karin sa...

Åh Anna vad jag är glad för din skull!! Du lever min dröm!! Ja jag vet att det är upp till mig att göra slag i saken och leva min dröm jag med! Men den dagen kommer det har jag bestämt mig för! Längtar efter din energi!!
Kramis!