12 juli, 2009

Vilka FYND!

Om Ni bara visste vad spännande det var att kliva in genom fönstret på övervåningen på Bönhuset! För det första av anledning av den höga höjden och smidigheten kontra ett par hala gympadojor på en stege i skyfall...



Men vilka fynd vi gjorde!
I Dagens Nyheter från 1921 var dessa glas till fotogenlampor inlindade. Bara annonserna blev man glad av att läsa.



Flera tapetrullar i helt ok skick låg kastade ibland sågspånen blandat med gamla sångböcker från Söndagsskolan från 1898...det var inte igår!



Har Ni sett på maken vilka vackra gamla tapeter! Snacka om att dem ska upp i Bönhuset!
Jag blir alldeles nipprig när jag tänker på hur vackert vi kommer att göra det gamla huset.

Jag har fler bilder på fynd från loftet men dem får Ni vänta på en smula, he he!

Nu ska arbetas.
Vi har precis tillverkat bänkar för 60 personer och bakning, Hennafärgning, tvättning och städning står på listan för dagen, så det här har jag inte tid med. Men det är svårt att inte dela med sig tycker jag...

Hoppas Ni får en riktigt mysig söndag så hörs vi nästa vecka
/Anna (som önskar att Ernst skulle komma och hjälpa oss med Bönhuset snart)

Inga kommentarer: