26 juli, 2009

Oj oj oj

Man kan tro att bloggen har lagts ner...
men det har den inte!
Endast en smula (ja, mer är det inte) sommar och arbete har kommit emellan. Tror inte att Ni heller har samma tid att hålla koll på oss i Arvslindan, Ni har ju också fullt upp!
Vet Ni vad jag har hittat?
En bakugnslucka för 150 spänn. Vi har en dröm om att ha en bakugn i Bönhuset. Inte för att det är dags att tänka på inredning där på långa vägar men man måste börja samla på sig.
Den ska få lite svärta på sig bara, så kommer den att bli hur fin som helst.


På samma underbara ställe så hittade jag även dubbeldörrar!
Karm fanns det också men glaset hade de användt till ett par andra dörrar. Det ser inte vi som nåt omöjligt... ialla fall inte till det priset...


Fick ge hela 300 kronor för dem. Tro inte att jag glömt en nolla, men ibland är man bara HUR BRA SOM HELST på att göra affärer!
Så för dörrarna med karm och luckorna fick jag ge 450 kronor!
Mamma gjorde också fynd - gamla fönster för en spottstyvel. UNDERBART!
Auktion drog mannen med mig på förra veckan. Ropade in lite roliga saker så som vågen men även en väggkaffekvarn och silver.
Igår var det storhandling på CityGross där jag hittade några flaskor som ska få fyllas med hemmagjord rabarbersaft!
Jaha, då har jag sagt det. Då måste det också göras, eller hur! Bra med hållhake ibland..
Här är en liten myshörna på trappen. Ni vet, den som ska glasas in och få ett par underbart vackra pardörrar!
Hörrni! Ledsen över de glesa inläggen men tiden räcker inte till. Bättre tider väntar - men håll ut tills dess!
Kramelikram
/Anna

1 kommentar:

Tongring sa...

Fina fynd du gjort! Kommer bli najs det där. Ville egentligen posta en länk till en fin bild från ett nyårsfirande för några år sen :D

http://www.tonkaa.se/2009/08/02/mitt-vuxna-liv-i-bilder/