17 juli, 2009

Nu har det börjat!

Nu har det börjat planerats på allvar för Bönhuset.
Kul så in i bomben!



Visst är det lite klurigt det där med snickarglädje. Det finns så mycket vackra detaljer som man skulle vilja ha. Men nånstans måste man ju sålla... Eller hur!
Därför har frun i huset tagit hand om den delen... Mannen undrade efter en titt på skissen, var hans förslag hade tagit vägen.
Ja, det undrar jag också!

Vi ska ha en sommarfest i Arvslindan snart och inbjudan måste ut till folket.
Eftersom jag inte hade nån lust att slösa hela färgpatronen på detta fick det målas för hand.
Efter några ark med menuinramning och kräftor så hade jag fått upp en hastighet som var snabbare än skrivaren. Jag säger bara Själv är bäste dräng!
Våra små missar bara växer och växer. Problemet nu är att dem är för få! De står i kö för att vilja få en av våra sötnosar som familjemedlem.
Kan inte sånt här men det ser ut som om dem får lite längre päls än bondkatter. Dessutom ser ögonen blå ut!
Älsklingen undrade igår om vi verkligen var tvugna att göra oss av med någon av dem.
Tyvärr blir ju 4 ganska snabbt 16. Och steget till 36 är inte långt borta. Men vi kan ju fråga min mamma, som alltid är kattvakt när vi är på resande fot. Undra vad hon säger?
Nu ska jag och sonen ta en postlådetur genom byn och droppa en inbjudan till alla mina grannar.
Hej hopp Postlådestopp



2 kommentarer:

fröken Sätterlund ✯ sa...

Vad roligt med byfest :) Cyklade runt i byn igår på loppisarna, köpte inget dock. Idag blir det auktion i Boan :)

Vi har också kattungar nu, men våra är 10 veckor så det är snart leverans på dem :) Kattungarna har blå ögon när de är små men det ändras om ett par veckor tyvärr.

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Therese

Engelska Villan sa...

Hej!
Vilka jättefina skyltar du gör! Ska lägga dem på minnet :)
Tack för titten hos mig också!
Kram Anna