08 mars, 2010

Dags för renovering

Nu ska vi ta tag i "mellanrummet" är det bestämt.
Så klart vi ska göra det NU när det är MASSOR med grejer på gång.
Varför vänta - nej, ta allt på en gång!


Har ALDRIG förlikat mig med dessa tapeter. Stör mig fruktansvärt mycket på dem. Så otroligt röriga och gröna. Hugaligen. Nu ska dem täckas...
Tanken är att vi i samma veva ska slipa golvet och göra något åt den oranga färgen.
Tror att det blir vitlaserat.
Kul ska det bli i varje fall.
Hittade lite vackra inspirerande bilder på nätet för ett tag sen, vet tyvärr inte varifrån.
Är ju lika mycket för den svarta inredningen som är lite murrig och mysig...


..samtidigt som jag inte kan släppa vitt & vitt. Vilken ljusterapi! Vilket lugn!
Gillar very much när man med socklarna ger den där inbyggda känslan på inredningen.
För övrigt så är det mycket på G nu! Nya medarbetare och nya på ingång. Underbart! Ny energi!
Resor på gång! Förutom resan mot förlossningen så blir det en tripp till Grönklitt i veckan. Sen har vi ju en varmare tripp framåt vårkanten att se fram emot.
Resan mot ett vackert mellanrum och trapp är inte långt borta. En inglasad farstukvist med dubbeldörrar...vad sägs om det?!
Sen har jag andra små hemligheter för mig som får visa sig när och om de blir verklighet.
Nu ska jag smälla i mig en kastrull blomkål...broccolin var slut här hemma av nån konstig anledning... ha ha.
Ni ska bara veta vilken underbar känsla det är att kunna känna bebisen i magen. Både mannen och sonen fick känna igår också. Knyttet var tvungen att protestera lite igår när möblerna skulle bäras... Glömde bort mig lite där. Förlåt!
SOL SOL SOL, takdropp och fågelkvitter. Nu ska ätas!

1 kommentar:

Linas Vita Hem sa...

Hej Anna!
Lät mycket intressant med bordet! Har du fått det sålt än? Om inte så håller jag fortfarande på att funderar!:) Skulle göra sig himla bra i vårt kök tror jag!:)

Underbart med en resa att se fram emot! Och mycket annat också!:)

DU har fått en Award av mig som finns att hämta på min sida!
Kram/L