19 mars, 2010

Vårkänsla

Infinner sig faktiskt när man får in lite blommor i hemmet.



Var i Gustafs och inhandlade några vackra här om dagen.
Denna söta blå kommer jag inte ens ihåg namnet på, tyvärr.
Fastnade bara för den - så då fick den flytta hem till Arvslindan.



Även om det är kaos i övriga huset tycker jag att det är ljuvligt att få lite ordning i nåt rum, så jag pysslade om köket lite extra..



En väldoftande basilika som tyvärr redan har gått hårt åt i matlagning..mums.



Pärlhyasint tror jag ingen vill vara utan. De gör sig så bra överallt!

Jag har inhandlat gosaker till helgen...
Det kommer att bli Morotssoppa med hembakt bröd till, enligt mannens önskemål.

I helgen kommer också inköp till renoveringen att göras. Färg, lister, socklar. Sånt är så roligt att köpa tycker jag. Det kommer så klart att innebära att det ska jobbas i mellanrummet i helgen. Känns som om det inte är så långt kvar nu...eller kan det bero på att man har proffs till man och svärfar som jobbar så snabbt..?!
All ära till dem, jag är bra på att se till att det äts och fikas emellan varven. Det är dem som är snickare!

Ha en underbar helg!

1 kommentar:

Wilma sa...

Spännande med hus fix. Det blir nog kanon med de killarna bakom hammaren! Serva de ordentligt så de orkar hela helgen.