17 mars, 2010

Gulligt

Vet Ni vad!
Jag finns en sån urgullig sak på posten förra veckan!
En väldigt go kvinna som jag faktiskt känner igen sen tiden på fritids (!!!) och som arbetat på dagis där min son gick.
I somras var jag och sonen hem till deras fina hus men har inte hörst sen dess.
Efter att hon läst på bloggen att jag var gravid har hon sytt en snuttefilt till lilla bebben..!!!..och skickat till oss. Hur gulligt är inte det! Blev alldeles tårögd av tanken att hon sytt den bara till oss! Tack goa, glada, snälla, omtänksamma Du! Det värmer.



Till nåt helt annat...
Har Ni sett IKEA´s coola solcellslampor som man kan ha utomhus.
Tänk att hänga några slingor i äppelträden som ger lite mysbelysning i sommarmörkret.
Inte är dem dyra heller. Priset ligger på mellan 150-200 kronor.



Finns i flera varianter och skulle nog kunna tänka mig de vita i en salig mix!



Uppdatering på hemmet är väl inte värt att fota!
Det är kaos och byggarbetsplats just nu. Mellanrummet håller på att få pärlspont och så småningom en trapp-make-over.
Vardagsrummet har fått en överbelastning på ALLA prylar och möbler. Datorn har fått flytta upp på övervåningen, vilket gör det hela lite mer komplicerat med bloggandet. Kablar, sladdar och dosor är på villovägar...
Ser dock fram emot att få visa Er mellanrummet panelklätt istället för med den röriga tapeten.
Det utlovas alltså före och efter bilder när tiden (och snickaren) är mogen.
Jobbar för min nya titel i mitt arbete, därför är det glest med nya inlägg. Men det får Ni stå ut med för att få ta del av en LYCKLIG Anna! Heja mig! Jädrar vad det utvecklas...

2 kommentarer:

MonaA sa...

Du goaste finaste Anna!
Vilken fin present du fick på Posten, så omtänksamt och gulligt av din bekant!!
Det är så roligt att läsa om dig och din familj, och hur bra det går för er! Jag ser fram emot att få se det nya mellanrummet!!

Ja, för mig är det svårt att vara med på frulle på vardagarna, då jag jobbar. Men kan vi inte äta frulle en lördag eller söndag? Det är verkligen pinsamt länge sen vi sågs, och jag har inte sett din växande mage - det vill jag ju!!!! Så himla underbart att ni ska få en till familjemedlem!!

Jag hoppas vi ses snart!

Stora kramar till er alla i Arvslindan från oss!

Wilma sa...

Vilken fin snuttefilt, de är bra med olika texturer att känna på (band öglorna).
IKEA belysningen har vi också funderat på till sommaren, fingrade på liknande på JYSk igår, men de hade bara rosa, gröna och turkosa.
Kul att se sen hur rummet och trappan blir. Längtar till att få fortsätta bygget vid stugan när snön smält bort.

Är det UL denna vecka? Vill se profil kort på maggen!

Kram, från oss!