26 april, 2010

Lycklig

Ja, lycklig blir jag när jag fyndar!
Å det gjorde jag i helgen.
Loppisen tog jag mig snabbt igenom och kom ut med...


..en burk!! Hör och häpna.
En stor variant av ett tidigare loppisfynd. Kan inte få för mycket av den varan, nej!


När vi skulle renovera köket här i huset var jag själv i USA med företaget och mannen slet och kämpade. Då var jag heller inte med och övervakade vad som kastades och miste därför en gammal tallrikshylla.
Nu fick jag tillbaks den...(eventuellt inte exakt samma..) men nu har jag en i mina ägor igen.
Det bästa av allt - för en spotstyvel! Gangsing som man är, he he.
Vackra långa trasmattor hör också till helgens loppisfynd. Tycker de passar så bra in i huset.
Helgen fylldes med annan trevlig shopping, veckohandling, listinköp till mellanrummet, fönsterrenovering, goood mat och utbildning. Dessutom har mannen haft inventering hela lördagen men hann ändå måla alla lister.
Snacka om att man hinner allt man vill!
Kan avslöja att vi har en deadline att passa - därav denna panik.
Vi ska ju på semester...så tro inte att flitens lampa lyser förjämnan.
Hej hopp, renoveringstopp!

3 kommentarer:

Linas Vita Hem sa...

Hej Anna!
Undrar om det kan vara så att vi var på samma loppis?;) Jätte fia fynd du hittat! Speciellt tallrikshyllan!
HOppas det går bra med bebis i magen? Läste ditt förra inlägg om att det blir lite känslosamt ibland! Så var det för mig också och en bra bit efter förlossningen. Hoppas det inte är för jobbigt och att du kan njuta av din graviditet!:)
Kram kram/L

Anne sa...

Det är bra att ha deadlines ibland. ;-)

ha en go helg.

Kramizar Anne

jenny sparf sa...

hej!
Mitt namn är jenny.
jag och min sambo håller på att renovera en 50 tals lägenhet vi precis har köpt och köket är i äkta 50-tals anda. Det är dragluckor och enormt vackert.

Har en lite udda fråga nu, såg att du hade en bild på ett svart vitt klinker golv i köket och jag undrar vart du har köpt dem? Vi bor i Stockholm och det är jättesvårt att hitta golvet här.. vi vill ha i strl 15/15, eller jag.. haha!

Köket kommer bli riktigt häftigt om jag får exakt som jag vill, svart vitt klinker (schackrutigt, röd fondvägg och vita dragluckor). Det är det ända rummet i hela lägenheten jag kommer att bli toppnöjd med!

Skulle vara jättetacksam om du kunde mejla mig tips eller berätta vart du köpte de snygga klinkerna, priset spelar ingen roll!

Min mejl är jenny-sparf@hotmail.com

Med vänliga hälsningar Jenny Sparf