19 april, 2010

Puh...

Wow, vilken helg det har varit!


Golvlampa i rispapper för 299 kr IKEA

Jag är helt slut!
Det är inte ofta jag uttrycker just de orden, för jag gillar det inte. Jag avskyr det!
Det är alldeles för många människor som missbrukar det enligt mitt tycke.
Nej, positiv attityd och lite jävlar anamma, så orkar man MYCKET mer än man tror!!


Väckarklocka i äldre tappning 69 kr IKEA

Så med lite motvillighet och allergiska utslag mot mig själv, uttalar jag ändå de orden idag.
Anledningen till det är nog en kombination av förkylning i kroppen, graviditet och hårt jobb.


Doftljus i olika färger, 3 för 49 kr IKEA

Vi har dels arbetat mycket med renoveringen i hemmet och det har blivit sena kvällar eftersom det trots allt är vanliga jobb som ska skötas.
Sen har jag stått med som utställare med mina goa tjejer på Hem-Familj-Energi-mässan i Falun hela helgen.
Ni som gjort detta vet att det är ett väldans förberedande, krävande (även om det ser ut som om man bara står) och ett efterarbete.
Men KUL var det och LYCKAT blev det!! Både bra försäljning med nya glada kunder och nya blivande medarbetare. Hur bra kan det bli!




Om Ni bara visste vilken FIN farstukvist vi har!
Den är inte helt färdig men om man kisar ser man den som den charmigaste inglasade verandan i kommun!
Till och med dubbeldörrarna sitter på plats. Lite komiskt att öppna och stänga dem varje gång man ska ut och in eftersom de saknar både glas och spröjs men känslan är fantastisk!




Verandan har vi redan inrett i våra drömmar och kommer så klart att vara pelargonfylld och med lite örter på fönsterbrädan som är under fönstrena.
Ett par korgstolar som är så där gosiga att krypa upp i och ett litet bord emellan där fikat står och frestar...
Ja, Ni hör ju själva!




Nu har jag en hel del arbete framför mig, så här ska inte sittas och drömmas inte.
Den härliga verkligheten måste tas om hand så som tvätt, disk, pappersarbete...så att livet flyter på lite enklare.
Bilderna är på nyheter från IKEA som jag mycket väl skulle kunna ta mig an.
Fåglarna kvittrar och livet leker, så ha en underbar start på veckan!
Hej hopp!

1 kommentar:

Wilma sa...

Kul att livet leker!
Glöm inte bort att vila också mellan varven allihopa.

Scrollade ner och hoppades på lite bilder (även om jag såg det framför mig av din beskrivning) på verandan, men icke...
Nåja det kommer väl!

Här har det snöat ymnigt hela natten och f.m. Tack och lov så har det nu töat bort, är ju faktiskt vår.

Kram från halta Lotta!