09 april, 2010

Vilken start!

Bästa starten på dagen...



Balansera magen och tillför näring i form av vitaminer, mineraler, enzymer, antioxidanter och omega 3 och 9 på det... ja, då är man redo för vad som helst.
Så börjar alla mina dagar!
Grötfrukosten står på bordet och intas med glädje emellan textraderna. Fredag dessutom!



Klev upp med mannen vid 06.30 för att hinna pricka av så många punkter som möjligt från dagens agenda.
Prio 1 är att samla ihop alla papper som ska till bokföringen! Viktigt!

Sen ska fönstrena oljas in.
Visst är dem vackra som dem är! Men dessa ska sättas in på farstukvisten och målas Dalablå som övriga fönster på huset.


Våra vackra fönster som köptes för 300 kronor (totalt 20 st)

Sen bär det iväg till tippen här i Djurås för att tömma släpvagnen som varit överöst med skräp sen jag vet inte när..
Då Ni, kära svärföräldrar, blir vi inte lika jobbiga och ska låna Er hela tiden.


Den lilla svart skulle passa även en Barbamamma som mig, KappAhl 179.



Sen ska släpet, mamma och jag in till Borlänge och lasta på golvsliparna som ska sysselsätta oss i helgen. Nu ska mellanrumsgolvet få ett uppsving.
Den ska också lastas med en kökssoffa som mamma ska få låna av min syster.
Ja, Ni ser, lika bra att vara uppe med tuppen!
För det stannar ju så klart inte där...


Hur söt var inte denna från KappAhl för 399... Önskelistad!!

Det vet alla som känner mig väl!
Skulle tippa på att det ska skjutsas barn, postas brev, lagas mat och allt sånt nödvändigt.
Sen vet jag att mannen har i sikte att taket ska målas ikväll...



Här är senaste allstret...
Tyckte mycket om den själv!
Nu är gröten slut och tror att kaffet står på tur.
Men först ett par apelsiner och citroner som ska pressas. Man kan aldrig få för mycket av det goda!!
Ha en fantastisk fredag! Det ska jag!

2 kommentarer:

Knils Malin sa...

Men herre gud! Har du inte hunnit med mer??? =) Själv är första dagen på mässan avklarad och mina fötter värker men oj vad kul det var =) Tror snart det växer Aloe vera ur munnen på mig =) hahaha men en bättre start på morgonen än den VI har, det går nog inte =)

Stora KRAMAR

annaslantliv sa...

Oj vilken fin klänning! En sån vill då jag ha, nu blir det en tur till KappAhl på lunchen imorgon!

Vad mycket du hann med på en dag! Du gav mig genast dåligt samvete över deklarationen så det ska jag fixa NU. Tack för det, jag skjuter bara upp det men nu ska jag ta itu med min bokföring.

Ha det gott!


Kram