15 april, 2010

Öh..

I min basilika har det kommit upp främmande blad...



Ni ser basilikan till höger, men vad är det till vänster??
Snälla, är det nån som vet?

När jag frågade mannen så erkännde han att han för en tid sen stoppade ner en kärna ifrån en frukt han hade ätit, men kommer inte ihåg vilken. Hmmm.
Han säger att det kan vara apelsin.



Hade date med mina Konstskoleflickor förra veckan.
Då fick jag en liten pelargon av L. Den ska vara röd enligt henne men det är alltid lika kul att se ett litet skott få växa och slutligen blomma.
Vårt hus verkar vara ypperligt för pelargoner, för dem trivs verkligen...trots den hårda behandlingen.
Har till och med en murgröna och en ros, som hängt kvar förvånansvärt länge nu.
De flesta växter här i huset är tyvärr fulla i slipdamm för tillfället.
Men nu börjar det bli ordning på torpet, snart färdigt i mellanrummet. Då vankas det städning och iordningställande av möbler och allt det där roliga!!
Först ska jag ta mig förbi helgen då jag ska vara med på mässa.
Hem Familj och Energi mässa på Lugnet i Falun.
En jättebra mässa för ALLA! Öppen lördag 10-17 och söndag 11-17.
I vår monter får Du testa och prova massor av Aloe Vera-produkter men även delta i en utlottning av en hel del fina grejor! Välkommen!!

3 kommentarer:

mini sa...

Du verkar så kreativ och lycklig!Härligt!!!!!!
kram på dej

Lilla Blå sa...

Min citron ser ut så där.....Ett citrus träd är det garanterat =)) Lycka till vännen


kramar @nette

Njut av livet..Idag sa...

Hej.. Råkade av nån annlednig hamna på din trevliga blogg och blev sittandes här för att läsa lite!
Min granne va inne häromdagen och gav mig 2 plator, spans chilli och snackpaprika..och dom ser ut som den till vänter!! ska bli kul att se va de är ;)
/ Sandra