07 april, 2010

Mer...

Ännu lite mer godis från min Inspirationsmapp...


Ninni pastell heter kaklet från Marrakechdesign

ÄLSKAR de här plattorna!
Tänk Er i ett lantligt franskinspirerat kök.. Mmm, skulle passa fint.



Till helgen har vi hyrt en golvslip. Nu ska golvet i mellanrummet få en annan nyans än den gulnade furufärgen. Det ska bli sååå kul.
Hyrde på Tappers (Beckers nya hem) bredvid Rätt Pris. En hel helg med både stor slip, kantslip och slippapper för bara 700 kronor. Helt otroligt!




Nu har vi bestämt oss för att väggar och tak ska bli vita och golvet ska få en lite mörkare nyans.
Vi är däremot lite sugna på att måla schabloner själva på golvet.
Vi får se hur det blir med det. Men jag har börjat titta på mönster...därav alla schaboner här.



Skulle vilja göra ett eget mönster men måste få lite idéer.




Jag blir så himla feg när jag ska göra nåt sånt. Egentligen är det ju inget som kan hända. Det är bara att måla över eller slipa bort.
Skulle vilja gå på vårt hem som värsta Carl Larsson...kanske jag kommer mig för nån gång. Skulle tro att det bara är svårt att börja, sen kan det nog bli svårt att sluta istället.

Här har det hänt MASSOR!! Både i renovering och på aktivitetslistan. Livet rasar på i väldans fart och har så många roliga projekt på G.
Nya brädor blev till i helgen, som jag själv kan säga att jag tycker väldigt mycket om.
De ska nog få komma till butik inom kort, men jag har fotat dem så Ni kan få en smygtitt...

...senare. Nu ska jag hem till min mormor!!

2 kommentarer:

Karin sa...

FIIINT!!

Du har fått en award av mig!

kram

Linas Vita Hem sa...

Hej Anna!!
Ja ni var ena riktiga busfrön du och mamma som lurade mig så!!:) Men himla glad blev jag för det! Bordet och stolarna kommer bli så fina efter lite makeover, men det får nog bli ett sommarprojekt tror jag.
Och du hade rätt, dom kommer komma till ett hem där dom blir garanterat vita!:) hihi...

Oj vad ni grejar och donar. Ser fram emot att se slutresultatet sen!
Kul med nys brädor, dom vill jag också se!:)
Önskar dig en riktigt trevlig helg!
Kram/L