24 augusti, 2009

Äntligen!

Är hemma efter en tur till Hufvudstaden på en hejdundrandes kick-off inför hösten. Nu är det dax att börja arbeta igen...på riktigt!
Vilken helg. Fint väder. Härliga människor. God mat. En god vän. Pepping. Tips. Nya kontakter. Skratt.
Vilket jobb!
Sen får man dessutom komma hem hit till en underbar man som hade tvättat, lagat mat och arbetat. En son som också fick komma hem efter en myshelg med mormor och ladda för första skoldagen...
Så var dem iväg och jag fick MIN MORGONPROMENAD tack vare att min granne är så rar och skjutsar till skolan varje dag. Ja, min tid kommer också, när halkan kryper fram. Vinterhalvåret ligger på mitt ansvar - Ni vet, då man motvilligt hoppar ur morgonrocken till scoteroverallen och ger sig ut för att skrapa rutor medans näshåren fryser...
Nej, fokus! Sköna höstdagar är det NU! Perfekt att starta dagen med en promenix! Tjohoo!!


Den här underbara är ju hur skön som helst! Inget målande och slipande här inte, nej färdigsliten av släkten. Färgen ÄLSKAR jag!



Kärleken har varit händig igen! Hyllplanet är grannens gamla staket som är vitlaserat och uppsatt med konsoller. En annan bräda från staketet fick agera skylt på vår grind in till gården. Perfekt när någon inte hittar riktigt och GPS:en inte pallar med byns små kringelkrokar till vägar.


Här är vildbattingarna!
Får jag presentera...
Nisse, från vänster. Dixie "råttfångaren" i mitten och Lilla Grå som förblir Arvslindebo...
Nu väntar städning tills sonen kommer hem, då bär det av till stugan för att tömma lite i kyl & frys inför hösten. Pappa får man också chansen att träffa ännu en sväng innan han far hem till Lettland.
Åh, vad det är mycket kul nu! Har så mycket att se fram emot!
Ha det skoj Ni oxå!!

Inga kommentarer: