27 augusti, 2009

Mer paradis...

Ni som läste förra inlägget fick följa med ut till ett av våra paradis, Ön.
Här kommer några bilder till.




Barnbarnsviken som mina föräldrar kallar den lilla vik som är (var) sandfylld och väldigt grund i en annars väldigt djup och stenig sjö. Här i viken står också våran varmvattendusch.
Ni anar inte vilken frihetskänsla det är att duscha i det fria! Helt underbart!



Eftersom vi är tämligen ensamma i sjön så behöver man inte heller oroa sig så värst för oväntade gäster...




Storstugan har en superhärlig veranda som vi nästan alltid avslutar våra härliga kvällar på.




Vik med "båthamn".




Härifrån lärde jag mig att dyka. Många magplask, ikastningar och bomber har gjort från denna brygga under de 25 år som vi har haft paradiset i vår ägo.





Gäststugan.






Här sover man som en prinsessa! Utan ärtor...möjligtvis kottar och barr. De enda ljud man hör här är ljudet från vattnet eller vinden och är både helande, läkande och lugnande.
Att sen på morgonen få slå upp dörren och mysa kvar lite i sängen och se ut över Sundsjön tillsammans med sina älskade måste vara bättre än att vinna på lotto!



Önskar Er alla samma vinstlott!
Välkomna till mitt paradis!

2 kommentarer:

Wilma sa...

Men oj vad högt vattnet går vid badbryggan! Har den sjunkit eller är det extremt hög vattennivå just nu?

Anonym sa...

ge mig en söt bild på min lillkattta....