30 augusti, 2009

Vilken helg!

Vi har haft en tokhärlig helg!
Fredagen kom jag hem från möten med nya människor och var alldeles lycklig. Vad mycket det gör för energin att ständigt stöta på glada, positiva personer. Alla behövs, både dem som ger och tar. Alla har dem någon mening i mitt liv och ibland visar det sig inte på en gång.



Väl hemma så möts jag i dörren av min stora kärlek som var på lika bra humör som vanligt.
Han for iväg och inhandlade både pizza och popcorn medans jag tände massa ljus och myste till det lite.



Lördagen var mannen och jobbade uppe i Bönhuset medans jag grejade med annat.
Grillade oxfilé till kvällen som smakade himmelskt med pommes frites och bearnaise...
En lång dag då vi båda fick mycket gjort och samtidigt hann få ännu en myskväll med nybakta snickerskakor...



Igår var det bara KÄRLEK som gällde! Massage och ompyssling för hela slanten.
Inte nog med det så fick vi hämta sonen som varit hos pappa. Vi åkte och köpte en cykel åt honom! Vilken lycka!! Hans gamla var för liten och hade dessutom punka, så Ni kan ju bara tänka er vad han njöt.
Som grädde på moset hade jag också köpt en ny ryggsäck åt honom...
Det är så underbart att kunna göra det för honom. Lycka för honom, dubbel lycka för mig!
Mitt i lyckoruset drar han upp sin läsebok och frågar om han får läsa för oss. Det bara flöt och med världens inlevelse och inte en endaste litet ändelse lästes fel. Super!!
Oj, va stolt man blir som mamma!
Avslutade ialla fall dagen med ugnspannkaka till middag och en snickerskaka framför tv:n. Hur mysigt får det bli!
Nu är det måndag och bilen ska på service, måste kila.
Ha det - alla underbara människor!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sötnoskatten=)

mini sa...

Kikar in o säger hej!
Tänk så stor våra små är nu...herregud, går redan i 3e klass...
Så söta kattungarna är!!
Må så gott, sköt om dej!
Kram

MalinB sa...

Tjenare Anna!!

Hoppas att allt är bra med dig =)

Tänkte höra om du kunde skriva ut receptet på snickerskakorna på din blogg?? =)

Kram på dig!

/Malin

www.modeshow.se
www.blombergscafe.se