15 augusti, 2009

Bönhuset!

Nu!
Här kommer äntligen lite bilder från Bönhuset.
Börjar med en bild på själva huset, sett ifrån vägen som går genom byn.
Den högra delen fram till den stående vita brädan är den gamla delen som byggdes i början av 1900. Den vänstra delen byggdes på vid senare tillfälle och så sent som på 90-talet gjordes hall och badrum (som syns längst till höger).



Här är köket då golvet har brytits upp. Ett jättefint tjockt trägolv som vi naturligtvis ska återanvända.



Här är stora salen, även här utan golv, med de två dubbeldörrarna in till köket.
Hör och häpna så är dörrarna klädda med spånskiva och tapetväv...
Eftersom det är precis min smak så kommer jag att låta det sitta kvar ovanpå spegeldubbeldörrarna.



Ja, Ni hör ju själva... spegeldubbeldörrarna... Kan det bli bättre! Låter som godis i mina små öron. Klart man vill ha såna fantastiska hantverk synliga. Väv är inte min grej, men som med det mesta - en fluga - och skulle liksom dra fram som en tromb överallt!

Nu tänkte jag avsluta med underbar bild på den lilla grå. Hon är den gulligaste man kan tänka sig och jag var kär från första gång jag såg henne. Hon var den lilla stackaren som kom ut sist och hade en tass som var ihopkrullad och en näst intill obefintlig svans.
Till följd har hon ingen vidare balans men reder sig bra ändå!
Här har hon agerat fotomodell sovandes i vår säng igår morse. Sååå sööööt!

1 kommentar:

Wilma sa...

Äntligen lite bilder!

Lustigt, min blogg uppdaterar inte längre när du skriver inlägg...