16 augusti, 2009

Myskväll

Det blev en riktigt bra dag igår.

Sonen är hos pappa över helgen. Då kan man utan dåligt samvete vara i Bönhuset lite extra...
Jag spenderade några trevliga timmar på Sifferboden mellan 11-14 och köpte sen med mig världens godaste pizzor (Blå drömmen i Djurås) till mannen och svärisarna som hade jobbat i Bönhuset.



Efter pizzan gick vi upp och skulle bryta upp golv och väggar i badrummet. Själv var jag lite rädd om pärlsponten som vi hittade under några lager i köket. Så den bröt jag loss och räddade så gott jag kunde. Vill så gärna kunna återanvända så mycket som möjligt!


När vi gick hem vid sju så kände vi att vi var sugna på någonting till kvällen. Hittade lite räkor i frysen och vips hade vi världens lördagsdukning framför oss med vitlöksaioli, färskt bröd, ädelost, oliver och ett glas vitt!!



Mumsade i oss allting. Det var så himla gott! Det blev ju en sån överraskning som var helt oväntad.
Äta god mat - är ju nånting vi är väldigt bra på i det här huset!



Idag ska vi hämta hem lilla älsklingen!
Jag hoppas verkligen att det kommer ett par varma dagar så vi kan åka ut till ön och njuta av den sista veckan på lovet och semestern.
Tittar ut och upptäcker att solen har brutit igenom, ha ha det blir fint väder i Arvslindan idag!

1 kommentar:

Wilma sa...

Längtar till att se er, husen, katter och barn!

//Kram från oss!