25 augusti, 2009

Följ med till vårt paradis!

Tänkte att Ni skulle få följa med på en tripp ut till vår ö.
Tog själv en tripp igår eftermiddag med sonen för att tömma på färskvaror och annat inför hösten.
En helt underbar kväll med (hör och häpna) lite värme!



Här har vi alltså den lilla sjön där vi har brygga och båtplats. Vi är några stugägare som flitigt nyttjar våra underbara sommarställen så det är lite rörelse här. Trevligt och tryggt, eftersom vi antingen är släkt eller känner dem flesta.



Ut ur en sjö och in i en annan...och in i nästa.
Sonen tyckte absolut att vi skulle fota vågorna efter oss.
Han verkar ha samma njutning av SPEED som sin mor...



Det är kanske inte världens snabbaste, men FORT går det om vi inte lastar med allt för många.
Skulle tippa på att ALLA i hela sjösystemet anser att vi har en alldeles för snabb båt men min far är som han är. Jag är som jag är. Sonen kommer nog att skaffa något ännu snabbare när han blir stor! Det är kul att dra på!!



Här har vi alltså Ön.
Ligger utanför Vikmanshyttan vid ett ställe som heter Norn. Himmelriket för midsommarfirare med folkdräktsklädda spelemän och stångresande, dans och fiolspel så det ekar om det.




Underbart med egen ö som man kan känna sig trygg på, förutom när åskan dundrar och blixtarna far.
Ingen telefon, utedusch och tre små stugor fyllda med allt man kan tänkas behöva.
Till dem mer onödiga saker hör frys med ismaskin, torktumlare, Boxer och elektrisk potatisskalare men dem är alla pappas verk och stolthet.
Själv förespråkar jag kortlek, tvätt i sjön och stearinljus, men sonen är glad.


Här ser Ni storstugan med veranda, kök och vardagsrum och sovalkover. Vi har inte mindre än 15 sovplatser på ön. Är man fler finns även tältsängar att ta till. Väldigt bra när man är några stycken.
Nå, förstår Ni mig att jag känner mig väldigt lyckligt lottad som har mina paradis att vara med mina kära på. Ibland får man nypa sig i armen.
Ön ägs av mig och min syster så vi har så himla många somrar att se fram emot då vi har äran att nyttja detta paradis...

Vill avsluta med några kloka ord som Ni ska lägga på minnet och plocka fram när Ni stöter på något som kan vara en möjlighet:

"Hemligheten till att lyckas i livet är att vara redo för din möjlighet när den kommer."
- Benjamin Disraeli

Återkommer med fler bilder av sommarparadiset.
Tills dess, var öppen för möjligheter!

2 kommentarer:

Wilma sa...

Ja, "Ön" är ett paradis. Längesen vi var där nu. Får bli nästa år, eller hur!

Håller också på att "hösta" vår stuga. Mycket man släpat ut under hela sommaren...

Kram till er alla!

Anne sa...

Lycka är... En egen Ö... lagom stor, lagom långt bort.. Lyckost dig..;)
Jag har iof mitt eget paradis så jag är inte avundsjuk, tyckerbara att alla borde ha ett eget paradis, det behöver man.

Kramizar Anne