16 augusti, 2009

Fyndtant som man är..

Ja, nog är jag rätt bra på att fynda!

Som Ni läste i förra inlägget så hade jag ett pass i Sifferboden igår och gjorde så klart en massa fynd och lämnade boden med fulla händerna och en massa inspiration!



Lisa, som är helgo tjej och står för kärnan och hjärnan i Sifferboden, har en himla massa roliga saker som är till salu i boden. Inte nog med alla ekologiska produkter och det goda brödet, utan hon har även tagit in en massa vackra burkar!!!
Ooops - en fick visst följa med över till andra sidan älven.



På loppisen, en trappa upp, fyndades en fotogenlampa för en tjuga. Glas hittades ju på övervåningen i Bönhuset, så då har vi något att elda med också.



För en tjuga fick även denna charmiga röda industrilampa bli min. Tänkte att mannen skulle ha den reaktion som han också hade när han fick syn på den. Därför kunde även han tänka sig att "kasta bort ett par tior" på skräp... hmmm, Petra, vad säger Du?



Den här sötnosen, som för den delen ska bli Grycksboing, har somnat sött på sitt byte. Vad säger man? Ingenting är omöjligt för den här våghalsiga killen. Sopråttorna kommer att kännas som sandkorn jämfört med denna bjässe.

Ni har väl inte missat mina favoritord som nu sitter på en bräda som ska till Dig, Pernilla.
"Lyckan är inte en station man kommer till
utan ett sätt att färdas"
Något att leva efter... så se till att kul på resan!!

1 kommentar:

Wilma sa...

Tittade på en likadan lampa i början på sommaren! Ångrade att jag inte köpte den... tar gärna över din om Rogga vill slippa den...*s*.