26 november, 2009

Äntligen..

..får jag hyacinter och amaryllisar hemma!



Var och storhandlade på CityGross igår med sonen, som hade ledig dag.
Då fick några såna här godingar följa med i vagnen.
Kan knappt bärga mig tills jag får göra iordning här hemma med lite känsla av jul!



Har också möblerat om i vardagsrummet.
Bytt håll på möblemanget, satt upp vita gardiner och strategiskt placerat ut lite röda kuddar.
Tänkt ut ett granställe som blir "oåtkomligt" (tror vi ja) för katterna...



Vi tänkte nämligen ställa upp granen på trälådan.
Vad tror Ni om det?



Stereon fick också byta vägg och råkade få en stor spegel på sig..
Vi är väldigt nöjda med placeringen på sofforna. Nu hamnar man också nära brasan och känner värmen!



För någon dag sen hade vi sotaren här som drog i lite spjäll och rensade lite.
Igår skulle vi då elda och ha myskväll här inne, men det blev inte riktigt så.
Rummet fylldes totalt med rök och vi var tvugna att ha fönster och altandörr på vid gavel.
Som tur är har jag en händig man som efter mycket om och men fixade röken men familjen fick mysa i köket med UNO och kolakakor!!
Det var MYSIGT det med!
Man skrattar betydligt mycket mer när man gör såna saker än om TV:n får stå för underhållningen.



Nu är det dags att göra lite mer nytta!
Med Spotify och hög volym blir det mesta en fröjd ;D
Idag blir det en bra dag!
Ha det så länge..

5 kommentarer:

Annica sa...

Underbara Anna. Allt du gör blir så himla fint! Jag längtar också till julmys, visst är det höjdpunkten på nästan hela året.
Krama Familjen /Annica

Anne sa...

Det ser väldigt mysigt ut hemma hos dig och visst är Spotify bra...=)

I dag har jag tagit semester för lite kvalitetstid med mig själv..;)

Haen go dag.

Kram Anne

MonaA sa...

Vad mysigt ni har, Anna!

Och jag är lite ledsen att jag missade frullen med er i lördags, men vi var ju som sagt i Sälen. Nu när jag börjat jobba igen så är det lite svårt för mig att komma iväg på mysfrullar. Men man kan ju ta ledigt också, dock behöver jag nog lite framförhållning då.

Hmmm, nu är det dags för julpyntet att åka fram! Det ska göras i helgen!

Ha det gott, du fina!

Kram
Mona

Linas Vita Hem sa...

Mmmm...visst är det mysigt när man får ta in lite juldofter! Jätte mysigt och fint vardagsrum ni har.
Tycker alla borde spela mer sällskapsspel istället för att samlas kring tv:n på kvällarna! :)
Ha det fint!
kram/L

Wilma sa...

Fint det blev när ni möblerade om!
Här ska också Julas till det lite, ska bara hitta lådorna med alla stakar och stjärnor. De tycks ha fått fötter...