09 november, 2009

Inspirerande bilder



På svärfars dag hade vi så klart mannens mamma och pappa här på lite fika.

Det blev en lugn och skön dag utan vidare mycket arbete, vilket var behövligt kan jag säga.

Då gjorde vi ialla fall en Chokladmousse som bestod av smält blockchoklad och Mars/Snickers som blandades med en smet av äggulor, socker och vispad grädde.

Jisses va gott det var, men så fruktansvärt mäktigt. Hälften hade varit nog!





Alla får väl en tidning som heter Villaliv, antar jag.




Denna bild är urriven för att sättas in i min Idébok.


Det jag gillade med det här köket var den här "diskkänslan", känns som om bänken är platsbyggd med socklarna. Inte som man gör klassiska kök med socklarna som sitter nån dm in under bänken.

Dessutom gillar jag hyllor. Tror jag fått det från min mamma.

Det här ger intrycket av ett gammalt lantkök med hög panel och hyllor på fina konsoller.





Som jag kanske nämnt innan så är vi sugna på en eller flera tegelväggar uppe i Bönhuset.

Tycker det verkligen är pricken över i:et med bågen ovanför fönstrena.

Blev riktigt inspirerad av den här bilden, så den kommer också att hamna i Idéboken!




Den här bilden hittade jag på nätet för ett tag sen och glömde vart. Men tycker det är så coolt att blanda kakelplattor och det här var ju ett bra exempel.


Ja många idéer har man ju men det är riktigt svårt att få ihop det, kan jag lova!

1 kommentar:

Knils Malin sa...

Åååååå vad gottt! Nu blev jag avis, gottegris som man är.....