05 november, 2009

Vitt, lite nött och billigt!

Fyndtanten har fyndat igen!



Blocket är fantastiskt.
Hittade dessa vita vackra gamla köksmöbler för åttahundra, så jag slog till.



Vilken skillnad det var (kisa så Ni inte ser det suddiga..) att få vita möbler i köket.
De vi hade innan var ju mörkbruna.
Även om de var minst lika fina så är det vitt det ska vara i vårt kök!



Så igår tog jag släpvagnen och sonen och åkte på tur.
Först var vi till Vianor och fick HELT nya dubbdäck påsatta, underbart!
Sen gjordes några andra ärenden men slutade i Kvarnsveden och hämtade möblerna.
Kändes sååå bra att glida runt med så fina däck utan att oroa sig när det faktiskt började snöa på vägen hem. Att man dessutom hade en överraskning till mannen, som inte ens visste om möblerna, var ännu bättre.





Har visat dem förut, men jag är helt såld.
Rosamunda!
Hoppas älsklingens farmor kan njuta uppe i det blå när finporslinet åker fram till familjen. Vi uppskattar det verkligen!

Och ja, mannen tyckte mitt fynd var sjukt bra. Tur vi har samma smak... Alltid överens!
Sen var det faktiskt hans idé att vi nu skulle flytta runt lite andra möbler. T ex den mörka byrån som inte längre kompar med övrig inredning i köket.
Extra kul när det kommer från honom.

Men nu har vi nog inte tid och ork för det. Bönhuset ska få sina golvreglar och själv har jag 250 små påsar som ska fyllas med diverse prover och annat inför Må-Bra-dagen som Dalarnas Tidningar anordnar.

Hej och hå, kämpa på!

3 kommentarer:

Wilma sa...

Fint ni får det!
Tur att ni har Bönhuset att fylla med alla möbler sen också!

Kram från Vinterland!!!

Knils Malin sa...

TACK för idag, det var hur mysigt som helst =) Nästa gång får vi vaa hemma hos mig och grejsa lite!
KRAMAR OM

Linas Vita Hem sa...

Hej hej!
Brukar kika in hos dig här då och då, tycker du har så fint! Har en ordspråksbräda som du har gjort och en Arvslindehäst som min son fick i doppresent med sitt namn på! Blev så glad!:) Vilket fint fynd du gjorde på blocket!
Ha det bra! kram/Lina