09 november, 2009

På tapeten

Tankarna susar ju runt mest förjämnan gällande inredning i Bönhuset.
En av de viktigaste sakerna som bör beslutas så småningom är om golvet ska laseras vitt eller svart..??
Vi kommer att lägga in ett över 3 cm tjockt grangolv på hela nedervåningen. Vill ju helst ha målat golv men tycker att skiten syns för mycket på målat så det får nog bli laserat. Men...vitt eller svart..??





Ett annat dilemma är färg och tapeter.
Var i lördags i Dalasalen på regementet i Falun och blev så förtjust i färgsättningen i stora salen.
Svårt att beskriva färgen men skulle förklara den med grått med inslag av både beige och blå. Till det hade de en kontrastfärg som jag tror lutade åt en varmare gul nyans, eller så är det jag som drömmer om min älskade gulockra...



Duros tapet som finns i flera färgen gillar jag. I Sifferboden sitter den i blått men jag tycker också om den i rött.


Denna, Haga, blev både mannen och jag förtjusta i. Kändes så där lagomt gammal till det gamla Bönhuset.



Gysinge hade en liknande variant fast på ljus botten (lite svårt att se på den lilla bilden) men även där med den rostiga röda färgen.


Kan Ni snälla människor lämna en liten kommentar på golvet. Vitt eller svart eller kanske nåt annat alternativ. Laseras eller målas. Nån som har erfarenheter på laserade golv. Ge mig lite råd, tack!






1 kommentar:

lisa i boden sa...

Vi måååste boka in en träff så att jag får komma och titta lite i det där bönehuset! hihi