30 november, 2009

Skynda skynda

Men nu har väl alla bara ööösst upp julsaker!


Amaryllisar i en gamla sångboksblad

Tänk att det ska dundras upp ALLT på bara någon dag. Vilken hysteri!
Här i Arvslindan har det så klart också dundrat en del. Om Ni bara visste allt som har gjorts..


Vem kan motstå dessa godingar

För det första så har det gjutits betong igen. Den här gången skulle bönhuset få plattor på vardera sidan om murstocken. Ena sidan ska kaminen stå på och den andra ska vedspisen och spisen muras upp på.
För att vi ska kunna röra oss någolunda så har vi lagt ut brädor uppepå reglarna. Så man får verkligen en känsla för hur det kommer att bli när golvet är lagt.


Kronan ovanför köksbordet

Dessutom har trägolvet, som legat i portlidret sen vi köpte det, burits in i Bönhuset. Nu pratar vi alltså 70 kvadrat, över 3 cm tjocka golvbrädor.
Alltså är läget så här nu:
När våren kommer är det klart för att lägga i isolering emellan reglarna och läggas in golv. För nu tänker vi ta en lååååång break ifrån Bönhuset och ägna oss åt andra saker, som t ex att ha en härlig jul. Nu ska också mellanrummet få sig en makeover i huset...trappen likaså. Mmmmm renovering (ha ha).


Minigranen på byrån i köket

Utemöblerna har tagits in och studsmattan är vinterskyddad.
Utebelysningen på härbret är på timer, stjärnorna och stakarna sitter i fönstrena. Kronorna är granrisade och skinkan är köpt...

Ja, nog har vi hunnit med en del. Glöggat har vi på diverse sorter men favoriten är Dufvenkrooks Chili choklad ;D
Julmarknaden i Bäsna var sonens skola med och sålde på så där var jag så klart med och myste. Vilken otroligt liten urcharmig julmarknad som hade allt man kunde önska sig. Till och med en barnkör som sjöng julsånger.

Ja, jag är hur nöjd som helst med helgen och vet att min familj är lika nöjd.
Nu väntar en vecka med nya äventyr och det finns mycket att se fram emot!

Hej hopp glöggkopp!

1 kommentar:

Knils Malin sa...

Bara man njuter lite mitt i så är det ju bara att greja på, eller hur =)Jag är så pigg så jag vet inte när jag ska kunna somna! Så tokigt det kan bli =)

KRAMRA