02 september, 2009

Vilka kvinnor!

Igår hade jag en supermysig dag fylld med många favorittjejer!
Först var frukostflickorna på besök. Denna gång blev det bara två men desto mysigare när man verkligen hinner träffas och prata med varann. De kom dessutom och avlöste varann...



Hängde upp lite frächa gardiner dagen till ära.
Tycker så mycket om dem. Har haft dem ett tag men tycker verkligen att dem kommer till rätta här i huset i Arvslindan.
Handgjorda är dem också, så klart. Riktigt lyxigt!




Så fint broderi både på kappan och längderna.


Ja, sen blev det eftermiddag och jag tänker inte tala om vad jag gjorde däremellan. Ni som var här igår kväll vet om mina tabbar, och Ni kanske heller inte är förvånade.
Alla utom en av mina Konstskoleflickor kom igår på middag.
Det blev grillad oxfilé som var helt gudomlig. Till det hade vi potatis, rotfrukter och andra grönsaker i ugn med flingsalt och olivolja över.
Tre olika såser: bearnaise, ädelostsås och ingerfära/lime/vitlökssås. Alla var riktigt goda!
Till efterrätt blev det Fyllda apelsiner som jag kunde göra i förväg och ställa i frysen.
Mina flickor är sååå tacksamma att bjuda på mat!
Lite lingonsylt har producerats i hemmet också. Överaktiva svärföräldrar skänkte en hel hink med lingon. Så för första gången har jag på egen hand gjort lingonsylt.
Det är ju så roligt att kunna ge bort såna här lyxiga burkar till människor man vet inte har möjlighet att göra egen. Min mormor fick en jätteburk, som var väldigt uppskattad. Då värmer det i hjärtat, minsann!
Nej nu ska det bakas bröd! Har nog jäst klart och ska bara bakas ut och in i ugnen. Spännande!
Då kan vi lyxa till kvällen, jag och älsklingarna, med nybakt med ost och marmelad...
Det rinner till bara jag pratar om det...måste gå nu.
Hej svejs!!

1 kommentar:

MonaA sa...

Hej där! Ja, det var jättesynd att jag inte kunde komma på frulle senast, men jag hoppas jag ska kunna vara med nästa gång. Visserligen har jag börjat jobba så smått, Magnus och jag turas om lite med inskolningen, men någon gång kanske man kan flexa några timmar för o vara med på dessa härliga frukostar :-)!
Låter som du hade en helhärlig dag den där dagen!

Puss o kram hela da´n!
Mona