23 januari, 2009

Loppisfynd


En vacker vas, en härlig tavla och en vit liten vas i porslin.
Min favoritloppis har MYCKET att erbjuda! Den här gången var nog den bästa någonsin. Kom hem med så vansinnigt roliga saker så jag höll på att ramla baklänges. Gick i lyckorus i flera veckor efteråt!


Glasunderlägg, serveringsställ för kryddor mm som jag gjorde om till ljushållare och tre underbara ljusstakar.
Ni kommer aldrig att tro mig, men när vi skulle betala för kalaset ville dem ha 50 kronor!! Så jag gav 60... Det var ju mängder med saker. Förutom det som visas på bilderna var det också tyger, mattor och andra saker. Allt ingick i priset!


En tavla med modeinspiration från förr, en kvarn och en skål på fot.
Tänk vad lycklig en flicka kan bli för lite shopping!
Ibland kan jag bli avundsjuk på mig själv.
Något som faktiskt förhöjer känslan ännu mer, är att min Kärlek delar intresset och är (nästan) lika engagerad som mig. Det ger lite extra med teamwork gällande loppisar.
Love You!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha vad du är härlig Anna!!

Mia sa...

Då kan jag kontra med att jag någon gång gärna har ditt liv. Jag drömmer faktiskt om att slå mig till ro på en gård, inte med djur osv för den kunskapen har inte, men när familj osv ska till då vill jag gärna hem till landet.
Många vänner det har jag inte, har en mängd bekanta men det tar lång tid innan jag släpper in någon i mitt innersta men när jag gör det är det för livet. Har nog fem riktiga vänner som jag haft i många år och det är nu (när jag äntligen är hemma) de jag åker Sverige runt för att besöka.
Jag struntar i nya kläder osv, lägger hellre pengarna på dem.

Men du har helt rätt i att jag är spontan, det har jag alltid varit. På gott och ont som min pappa säger.

Hörredu, ska du ha någon tävling snart? *ler* Dina hästar är ju underbara - säljer du dem online?

Ha nu en härlig lördagskväll!
Kram Mia

annaslantliv sa...

Det hade lika gärna kunnat vara jag som skrivit inlägget nedanför om maten. där är vi helt på samma linje. Det finns inte mycket man kan påverka snart men maten kan vi fortfarande styra över. Riktig mat i lugn och ro med hela familjen sittandes vid bordet. Det är viktigt för mig, här är det absolut förbjudet att äta vid TV´n t ex. Och alla äter samtidigt, inget "jag är inte hungrig just nu jag tar något sen" här inte.

Ska fundera på Forever träff som du skrev om, kanske blir nåt.

Jag går aldrig på loppis jag, har aldrig varit på auktion... kanske får göra något åt det till sommaren.

Kram Anna

Anonym sa...

Kan du inte brätta för mig också vart du har en sån underbar loppis? /Anna

Anna sa...

Är det Annas Lantliv-Anna som undrar? No way, josé! Inte på bloggen....men jag kanske kan komma in och berätta det nån dag för Dig!?!
Du vet, smultronställen som dessa skyltar man inte med!
Vi hörs
/Anna

Fru Bes Blogg sa...

hej! ja det finns hopp för mig också :-) jag ska oxå prova mig på med en bräda, men med schabloner dock! Man är ju inte lika händig som dig :-)men jag försöker!

//Fina

Fotoautomaterna sa...

Nu är det dags att kliva ut ur det digitala, in i det analoga. Vi samlar på dina bilder, din mammas bilder, bilder på din hund eller hand. Så länge de är tagna i en fotoautomat!
Besök Fotoautomaten. Kliv in här och delta!