24 mars, 2009

Pyssel och planer

En loppis lite utanför stan bjöd på denna maffiga spegel som nu står på tv-skåpet och reflekterar ljusen på kvällarna. Har inte fått riktig ordning i rummet gällande färger ännu. Men planer finns... så klart!



Tanken är att till sommaren ska åtminstonde fönsterkarmarna få bli vita. Idag är de skarpt dalblå, vilket är vackert men alldeles för markant. I framtiden ska ju även väggarna få bli vita men det står lite längre ner på listan.



Golvet skulle jag också kunna tänka mig lite vitpigmenterat. Det ligger ett trägolv på plats som lades när utbyggnaden gjordes av förra ägaren. Detta är obehandlat så jag skulle kunna tänka mig att det är någolunda enkelt (låt mig få tro det...).



Här ser Ni alster från mig och sonen som vi pysslat ihop. Det är luffarslöjd i olika former som vi satte på en sytråd och hängde i köksfönstret. Längst ner hänger pricken över "Y:et". Ett hjärta som ger alldeles fantastiska lycko-prismor i hela rummet när solen tittar fram. Tack Y!



Riktigt roligt att pyssla med luffarslöjd. Enkelt är det också. Det bästa av allt är att jag och sonen gjorde det tillsammans! Min största kärlek någonsin och föralltid!

2 kommentarer:

Wilma sa...

Länk finns under ordet "SHAKTI".
(www.shaktimattan.se)

Köpte min på Bodystore.com(fraktfritt).

Anne sa...

Tassar förbi och säger hej.
Är hemma med förkylning och tittar in hos dig, det brukar bli en liten vitamininjektion..;)

Ha en go dag.

Kram Anne