11 mars, 2009

Svart eller vitt

Tänk att man aldrig tröttnar på vitt. Det funkar verkligen överallt. Brädorna jag gör blir så enkla och vackra när de målas vita, dessutom kommer budskapet fram på ett helt annat sätt.
Denna ska levereras idag.


En mor håller sina barns händer en kort tid,
deras hjärtan förevigt

Här har vi en annan pjäs som också hamnat under penseln. Vårt tv-skåp som vi köpte av ett par via Blocket för en spottstyvel och rymmer alla mindre vackra apparater som tv, dvd och andra konsoller men även sällskapsspel och filmer. Sååå skönt att kunna stänga igen dörrarna och bara njuta av brasans sken och levande ljus...


Tv-skåpet i rummet, IKEA

Konstnär kan man väl säga att är också...eller? Jag tycker i alla fall väldigt mycket om att måla och teckna. Har som sagt gått på konstskola och här är ett alster som kom till efter en uppgift att förstora upp två mindre saker i ett påhittat landskap. Denna är gjord i blyerts och är ca 100x70 cm, vilket krävde ett antal blyertspennor eftersom HELA bilden är mer eller mindre täckt.


Zebran som tagit en tugga av bonden

Nu har lugnet lagt sig över Arvslindan då även de sista av gästerna lämnat oss. Har njutit av många dagars sällskap av familj och släkt med goda middagar och en och annan sill och nubbe! Oj, vad mysigt det är att vara ALLA tillsammans!
Tur att jag älskar mitt jobb, annars skulle det kännas hemskt när alla försvinner så plötsligt och man ska tillbaks till vardagen.
Nu ska jobbas!

4 kommentarer:

Fru Bes Blogg sa...

klart du kvalar in som läsare hos mig, skicka över din mailadress bara!!

/Fina

Bygatan sa...

Du gör så otroligt vackra brädor! Sån härlig lantlig känsla.

Den som ändå kunde teckna mer än streckgubbar;-)

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Kram Lena

Anne sa...

Har läst i kapp mig då jag har haft tankarna på annat håll de sista dagarna. Ni verkar ha haft bara mys den sista tiden. Hoppas¨det gick bra med grävmaskinen över isen. Är gift med en maskinist men som de sista åren inte hinner köra så mycket som han önskar då han blev arbetsledare på sitt företag i Göteborg. Det blir mest att åka runt och kolla jobben och fekturering nu för tiden. Hanslycka är stor när nåon behöver hjälp så han kan sätta sig i sin maskin en stund.

Ha en go dag.

Kramar Anne

Anonym sa...

Anna;

Hej! Kul att du kikar inom hos mig så ofta
Och att du gillar mina egna bilder och tips! :)
En till ifrån Dalarna, trevligt! Har fler besökare
Därifrån. :) Tack snälla för att du tog dig tid att
Svara på frågorna! Trevlig kväll på dig!

/Malin I&D