13 maj, 2009

Kalasdag

Igår hade vi en riktigt mysig dag! Jag städade och fejade hela dan tills sonen kom hem från skolan. Då tog jag med honom till stan och köpte honom det han önskade mest av allt - en radiostyrd båt.
Inte vilken som helst, utan den från Biltema för 700 riksdaler... ugh, bara att hosta upp..


Focaccia med färsk oregano

Senare på eftermiddagen kom släkten. Då vi bjöd på världens godaste pastasallad med nybakt Focaccia till.



Till efterätt blev det chokladtårta med bärsås och apelsingrädde dekorerat med chokladhjärtan.
Kan ju inte låta bli att göra sånt där "onödigt" pyssel som egentligen bara tar tid. Men dessa blev uppskattade och var faktiskt busenkla att göra. Bara lägg lite blockchoklad i vattenbad (i skål över en kastrull) och låt det smälta. Ta sen en sked och häll försiktigt ut det i mönster på plant underlag. Själv använder jag "overheadpapper" eftersom det är ganska styvt men ändå böjbart då hjärtanen ligger plant men går lätt att ta loss genom att böja papperet.
Sen lägger jag dem i frysen tills dem ska användas.

Tack för en lyckad kväll! Jag vet en kille som drömde om Lego Power Miners och båtar i natt och önskade att det inte var skola idag...


Lägg på tårtan och strö florsocker över...

Ikväll bär det iväg till Falun för en trevlig Tjejkväll i Folkets hus, Style Afton. Det ska bli riktigt kul och jag hoppas att det blir lika givande...

3 kommentarer:

Jenny sa...

Tack för dina kloka ord Anna!

/Jenny

mini sa...

Åhh, kan se Oscar framför mej, hur lycklig han blev. Han har väl alltid gillat båtar din oscar....
Tänk, snart blir han 9 år,,,oj, vad tiden går fort.
Härligt kalas ni verkar haft. Mycket gott att äta och mýs med familjen.
GRATTIS oscar!!!!

må så gott o ha en bra dag!! Kram

mini sa...

Förresten, glämde säga vilken härlig hylla du skaffat!!!! Riktigt fynd, var hittade du den?? Kram igen