18 maj, 2009

Room with a view

För mig har det alltid varit viktigt vad jag ser när jag tittar ut genom alla fönster där jag bor. Har alltid varit en dröm att ha riktiga vidder att titta ut över den dag jag köper hus...



Här har de flesta av mina drömmar gått i uppfyllelse. Alla fönster har sagolik utsikt i huset och det är en fröjd att titta ut.
Tänkte att Ni skulle få ta del av några av dem idag.



Här är lilla fönstret i köket ovanför bänken där man bakar och lagar, bredvid diskhon.
Här ser man ut över vår baksida med stor gräsmatta och hästhagen. Vi har inga egna men en granne har sina två som traskar runt och är hur mysiga som helst.



Här kommer en bättre bild ur samma fönster. Det gigantiska äppelträdet ger enorm myskänsla och mycket praktiskt eftersom det går att plocka äpplen direkt från fönstret till hösten...


Här är fönstret vid köksbordet.
Vi har en liten stig som leder ner i byn alldeles utanför gärdsgården bakom härbret. Det var faktiskt "stora streetan" då det begav sig, som ledde ner i byn.



Här är på motsatta gavlen från köket, i vardagsrummet. Det fönstret bjuder på susande björkar och en stor stor åker.
Som Ni förstår njuter jag väldans av det här och kan bli förtrollad och fastna vid ett fönster och bara njuta. Varje fönster har sin charm...förutom de som ännu inte vitmålats invändigt, men det ska bli precis VILKEN DAG SOM HELST! (Sa jag dag, menar år, förstås!)
Igår hände nåt HELT FANTASTISKT för oss... Nå´t vi har väntat på i väldans lång tid. Har knappt fattat det själv ännu, så jag måste samla mig lite innan jag meddelar den glada nyheten!
Ha det, så länge!

2 kommentarer:

Wilma sa...

Oj då!
Är det till att ha bakat en bulle i ugnen kanske? Haha....


Kram, Qsen.

Anonym sa...

Så underbart NI bor, lycka till med renovering o alla andra planer, här var det kul att tassa omkring, sänder ett grattis, här kommer jag att kika in då o då Kram från en Tyckmycka