06 maj, 2009

Mitt fynd

Nu har skåpet äntligen kommit hem till Arvslindan. Kan Ni fatta hur jag kunde få detta för 150 riksdaler! Ibland ska man ha tur...



Min tanke är att den ska rymma strax under 30 par skor åt familjen skotokig.
Äntligen en möbel som rymmer ordentligt med skor. De flesta jag har sett rymmer kanske 10 par och det räcker inte ens till mig. Sen har ju sonen ett par för alla väder och några till.
Stackars mannen har knappt fått plats med sina två...

Nu är det andra bullar! Nu kan han få sig ett par nya och stoppa i hyllan!





Ja, så här ser det ut på motsatta väggen just nu. Denna vägg ska rymma jackor, sittplats, elskåp och ett rör från kaminen som ska sättas in i köket men ledas genom hallen och upp igenom sonens rum för att sen ledas ut genom yttertaket. Ganska bra att ha ett värmande rör i hallen eftersom det är den kallaste delen i huset men mindre praktiskt med tanke på utrymmet.

Nån som har idéer så är det väldigt välkommet!


Nu ska jag åka till mina flickor på frukost...mums!

1 kommentar:

Wilma sa...

O, la la, vilket FYND!

Det ser nästan som gjort ut för eran hall. Blir perfekt där ju!

Vad sa Rogga?

// Kram, Qsen.