11 maj, 2009

Mina fynd

Snälla Du, som kliver in som nr 3000, kan inte Du lämna en kommentar så får Du en liten överaskning...



Ingen glasburk - ingen bra omgång...
Ja, nästan så. Vid varje loppis hittar jag minst en glasburk och även denna gång gjordes ett fynd.
Denna liknar en liten variant av flingburken vi hade i huset när jag växte upp och då hade jag ju alla skäl i världen att få ta hem denna till vårt hem.



Burkar brukar jag inte heller kunna hålla mig ifrån. Tre små söta saker att fylla med en mängd olika grejor. Även duken gjorde sig i hemmet.



På tal om förvaring så försöker jag tänka praktiskt när det gäller shopping. Antingen ska man direkt veta var man ska ha en viss pryl eller så ska man åtminstonde kunna ha en vettig anledning som förvaring eller liknande. Kan man inte motivera köpet
med något av ovanstående, ska man låta bli!
Häcksax á la 1800-tal som är testad och klar... skarp och vacker som den var, fick den bli vår.



Detta ska väl föreställa ett paraplyställ men jag tänkte på mina rullar. Inte bara praktiskt utan även snyggt.

Imorrn kan jag bjuda på lite uppdatering på hallen. Halva är nu klädd med brädor men ett avbrott p g a maskinproblem försinkar det hela. Dessutom kommer tisdagen att bli ett roligt inslag av barnkalas! Inte kalas i den bemärkelsen att tjugosjutton barn runtspringandes med grillkorvar och godispåsar. Nej, här har vi mormor, gammelmormor, kusiner och moster och alla dem där närmaste som vill fira med pastasallad och chokladtårta och bara ha det härligt och trevligt! Lugn och ro kanske vi inte kan skryta med i den här familjen, men roligt har vi mest hela tiden!
Välkommen!

5 kommentarer:

MonaA sa...

Hej Anna!

Jag vet inte om jag är nr 3 000, vet inte hur man kan se det, men jag lämnar en kommentar iallafall!

Du är en av dem som inspirerat mig och vågat börja blogga - så nu har jag äntligen fått tummen ur!

Din blogg är rolig, fin, inspirerande, och andas så mycket positiv energi, så jag missar inte ett inlägg från dig :-)!

Väntar med spänning på att få se din nya hall!
Hoppas vi ses på frukost snart!

Kram!
Mona

Mojebarn sa...

Hmm, jag trodde jag lämnade en kommentar till detta inlägg, men den hamnade längre ner. Mysko.....

Men jag hoppas i alla fall ni får ett trevligt kalas imorgon.

/Mojebarn

Wilma sa...

Räknas det som besökare 3007?
Skojar bara!
Verkar som att den 10:e besökaren idag blev nr 3000, men inte lämnat någon kommentar...

En fråga:
Är pållarna på väg? Måste ha de snart så vi hinner slå in fina paket. Åker upp redan nästa vecka till V-ås.
Du kanske ska komma ner dit en dag ist, typ torsdag och slipper skicka.
Vilken bra idé jag fick nu va?

Kram!

Knils Malin sa...

Hej Anna!
Vad kul med er nya hall, det är så roligt att se före och efter bilder =)

Ha det bra, kram kram

Anne sa...

Jag blev 3021, får man tröstpris då..;)

ha en go dag..

Kram Anne